Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Microsoft .NET et reelt valg for opstarts firmaer

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

I mange år har jeg haft den opfattelse at det er mere reglen en undtagelsen at mange web startups vælger PHP frem for .NET frameworket hvilket er lidt af en overraskelse for en .NET tilhænger som mig.

Jeg faldt tilfælddigt over denne artikel i dag. http://www.piehead.com/blog/2011/05/why-startups-could-use-net-but-don%E2%80%99t

Synes lige jeg vil dele den med alle jer innovative folk herinde. Vil også lige lede jeres opmærksomhed hen til dette site, der hjælper firmaer igang http://www.microsoft.com/bizspark/

Og hvis dette passer er det ikke super dyrt at komme igang "Microsoft BizSpark en rigtig god mulighed for at få gratis adgang til software og support. Prisen for at være med er $100, og betales først, når du melder dig ud af programmet igen. Du melder dig ud, når du opfylder et af kriterierne. Du kan højest være med i 3 år"

Men brug det eller lad være synes bare det var interessant.

God speed out there.

Jan Larsen

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi benytter os allerede af WebsiteSpark, hvilket er super fedt.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er en hvis barriere for at lære .NET men jeg tror faktisk det er det mest udbredte når det gælder professionelle løsninger?

Der er dygtige PHP-kodenørder, men mit indtryk er også at rigtigt mange er "One-Click-Install-WordPress"-eksperter. Selv nogen af dem, der sælger "professionelle webløsninger"!

HTML-skodkode er fuldstændigt uafhængigt af platform :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad koster denne herlighed jer Magnus?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Eligibility
To qualify for BizSpark, your Startup must be:
 Developing Software
 Privately held
 Less than 3 years old
 Making Less than US $1 million in annual revenue

Så det er kun for dem der udvikler software.
Ska man bruge softwaren i produktion så ska man betale licenserne for det.
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.microsoft.com/bizspark/Faqs.aspx#Startup-Question1

Startups cannot be in the business of providing services to others such as hosting, Website development, system integration, IT support services or outsourced development. 

Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Well Jeg skal nok udvikle til jer hvis i vælger at køre med .NET :D

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jan

Det er uden tvivl rigtigt at der er mange startups der vælger PHP frem for .Net.

Primært af historiske årsager, fordi PHP er gratis og .Net har kostet penge (lidt simplificeret).

En anden ting, der har gjort PHP populært er at det er nemt og intuitivt at komme igang med. Tag ikke fejl det er væsentligt nemmere at lærer PHP end ASP.Net. Der er rigtigt mange autodidakte der er starte i PHP og aldrig rigtigt kommet videre. Så det er ekstremt udbredt.

Så kan man spørge sig selv hvad den optimale platform til startups, og svaret selvfølgeligt at det anhænger af det enkelte startup.

Men her er grundene til at jeg synes at .Net er optimale valg til vores CloudSprout startup!

.Net har været fantatisk til at bredt favne stortset alle teknikker, som man kan havde lyst til at bruge.

Det er super stærkt objekt orienteret og stærkt typet, så jeg kan bruge en masse af den veludviklede teori der findes for området. Det ville f.eks. ikke være muligt i samme grad i PHP.  

Som i Ruby kan jeg bruge mine apps efter MVC mønstret, lave test-driven development, BDD etc.

Funktionelle sprog er jo nok vejen frem, de køre typisk bedre og har færre fejl, men der er vil være en omstillingsperiode. I C# kan jeg bruge funktionelle features og jeg kan bruge F# hvis det skal være rent funktionelt. 

Parallelisering og multicore processorer er fremtiden, og der er ingen tvivl om at Erlang's actor model er det mest lovende svar på hvordan vi håndtere dette. I F# kan man bruge denne model.

Så alt-i-alt har jeg svært ved at få øje på de muligheder man ikke kan udnytte med .Net, mens der er en masse ting jeg ville savne i PHP. Jeg tror .Net's største problem, for de mere rebelske typer er at det er lavet af Microsoft og har stor succes i det etablerede erhvervsliv.

 

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Larsen:

Hvad koster denne herlighed jer Magnus?

0 kr. for Visual Studio Professional, Windows Web Server 2008 R2 samt SQL Server 2008 Web Edition.

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Seriøst! Det eneste problem ved .NET er at man skal køre Windows.

MAC OS rules!

:-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)