|
Nicolaj:
hvad har du brugt til at lave mobiltjek.dk - den ser interessant og indbydende ud :)
Nicolaj: |
Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk
Nu svarer jeg lige på hans vejne :) uden at gå i dybden, kan jeg se at den er lavet i typo3 hvilket er et Dansk CMS såvidt jeg husker, bare søg typo3 på google. Dog skal du huske at du ikke skal kigge på designet, for alle CMS kan komme til at se sådan ud. |
okay- tak for svar :-) synes bare systemet så interessant ud, er det et færdiglavet ( tror han selv er nødt til at svare her :D ) og sidder systemet selv og tjekker de forskellige udbydere, for hvornår prisen på mobiler falder? kan se der er en sådan service på siden, hvor man tilmelder sig og får en mail når den udvalgte mobil er faldet i pris. |
Hej igen Wordpress er rigtigt nok et blogging system - men det er meget, meget mere end det. Du kan endda have en hel webshop kørende med Wordpress. Det er supernemt at sætte op, og relativt nemt at lave et layout. Joomla har en lidt vanskeligere indlæringskurve - til gengæld kan det også rigtig mange ting - og dens community er kæmpestort. Der er næsten ikke det problem der ikke findes et svar til. Jeg har selv arbejdet med både Wordpress og Joomla i flere år. I Wordpress har jeg fx lavet denne www.iwant.dk - som er min hjemmeside med rå dansk viden Jeg har lavet www.skipper.fo i Joomla - fordi det lige var nemmest for mig at bruge. Joomla i version 1.6 er super godt til forums, og til styring af brugere, og hvis dit site bliver større og mere seriøst vil jeg nok overveje Joomla. Men igen - det er en smagssag - der findes mange CMS systemer. Det afhænger meget af hvad du vil bruge hjemmesiden til. mvh Thomas |
Hvad sker der mon på Polarskelti.com?
Jeps, det er lavet i Typo3, som jeg skrev i min første post Priserne opdateres ikke automatisk, det har vi et hold unge mennesker til at gøre, men der udsendes automatisk en besked til de brugere, som er tilmeldt en prisagent på en given mobiltelefon. Prisopdateringen kan godt automatiseres, men vi har vurderet at det er billigere og mere stabilt at få det gjort manuelt et par gange om ugen, da der tit sker ændringer i opsætningen hos teleselskaberne. Selvom det er bygget på Typo3, så har vi selvfølgelig brugt penge på design og programmering af forskellige funktioner, men mange af disse kan også hentes gratis. Det kræver bare lidt kendskab, for at få det hele til at spille sammen. |
Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement
Tak for svar. Er Typo3 for øvede hvor Wordpress er et begynderprogram? |
Nu skal det ikke misforstås sådan at Wordpress er for nybegyndere og dermed ikke noget man rigtig kan bruge. Wordpress er et godt og nemt system at komme igang med. TYPO3 kan godt have en - ifølge mine øjne - halsvær indlæringskurve - men alt kan læres :-) Jeg er bare mere vant til at bruge Joomla - og dens community er helt fantastisk. Jeg kan anbefale at bruge Gigahost.dk hvis du vil lege med wordpress og Jooma - der har du 15 GB plads at lege med og ubegrænset antal SQL databaser til ca. 30 kroner om måneden. mvh Thomas |
Så nu står jeg med Joomla vs. Wordpress - er det så ikke bare en smagssag? Selvfølgelig er jeg lige gået igang, så begge systemer skal uden tvivl prøves. :) |
I min optik kan Joomla mere end Wordpress. Men tjek med din egen optik :-) |