Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Byg en hjemmeside.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 390
Fra  RejseGear Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Er ny indenfor hele den her iværksætter branche.
Vil gerne høre hvad der er af muligheder for at bygge en hjemmeside? Jeg ved at der er Wordpress til primært blogging, også er der Dreamweaver som kan bruges til meget går jeg ud fra (har ikke forstand på det :))

Er der andre fancy programmer til det, eller kan det passe at folk bygger dem op helt fra bunden?

Jeg kan godt lige tage et hurtigt eksempel.. pointshop.dk - er det et selvlavet system? altså hele systemet hvor man kan oprette sig og sådan, eller er det "hugget" fra en større kilde?

også et større eksempel.. Facebook - går ud fra at de har en god håndfuld programmører - men sidder de godt nok og koder det hele fra bunden?

Jeg sælger også lidt kufferter og rejseudstyr hos RejseGear.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:00

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 16:01

Det kommer meget an på hvad det er du skal bruge :)

Der findes rigtig mange muligheder og løsninger i dag, så først og fremmest skal du have fundet ud af hvilke krav du har til en hjemmeside!

-Hvilken funktioner skal den have

-Hvilke produkt/service/information skal siden indeholde. Er det en Webshop, en blog eller noget helt tredie?

-Hvor meget må den koste

Og angående PointShop så mener jeg at de selv har lavet det hele.

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 16:03

Så de fleste hyrer programmører til det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 16:08

Nej overhovedet, det var ikke det der var min pointe :)

Min Pointe var at du skal gøre op med dig selv hvad det er for en type hjemmeside du vil have, så har vi bedre mulighed for at give dig noget relevant information!

Det er lidt svært bare at svare på hvilke programmer mv. der bruges, for så kunne der laves en liste her fra og til månen ;)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:08

Marcusforsberg:

Så de fleste hyrer programmører til det?

Ja, men programmøren bygger som regel videre på et eksisterende CMS

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 16:11

Okay :-)

Også er det muligt, for dem som ikke har økonomien til at hyre en programmør, selv at hente de her cms systemer og opsætte i et ftp(skal lige have alt på plads, så jeg ikke står med ubesvarede spørgsmål :D) program?

Fra Froðba, Færøerne
Tilmeldt 12. Sep 08
Indlæg ialt: 180
Fra  Polarskelti Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marcus

Blander mig lige lidt :-)

Ja, Wordpress og fx Joomla er begge gratis CMS systemer du kan hente ned, og overføre via FTP til dit webhotel. Efterfølgende skal du have oprettet en SQL database - da både Wordpress og Joomla bruger en sådan heftigt meget.

Men har du det på plads - host din din udbyder (fx mysql3.gigahost.dk) - brugernavn og adgangskode til din database, samt databasenavnet - så er det ingen problem at installere en Wordpress

Får du problemer med at sætte den op, skal jeg gerne hjælpe dig gratis over fx Teamviewer, så du kan følge med i hvad jeg laver.

Ha' en god dag - og send mig straks en mail det sekund du er ved at give op :-) 

Du spørger forøvrigt også til Facebook - og ja, der er en bunke programmører der sidder bag dette site. De har selve skallen (et såkaldt framework) eller en ramme, og ud fra den koder de så alle de mærkværdigheder til Facebook.

Du får et lille indblik i Facebook i det program 60 Minutes har lavet om stifteren af Facebook: http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=7120522n

Ha' en god dag.

Med venlig hilsen

Thomas Skipper

Hvad sker der mon på Polarskelti.com? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 16:31

Hej!

Det tager tid at lære at programmere og designe hjemmesider, men det kan faktisk godt lade sig gøre...

Jeg brugte selv lidt over et år på at lære det meste basale fra bunden. Det gjorde jeg igennem video tutorials, bøger osv osv...

Her er resultatet:

www.NemProgrammering.dk

Og som du kan se kan det godt lade sig gøre at starte fra bunden, og jeg forsøger også på mit site her at give lidt tilbage af det jeg har lært...

Det kræver dog du har interessen ellers går du med sikkerhed død i det...

Jeg vil rådde dig til at sætte dig ind i det mest basale HTML, CSS og PHP, og evt bygge din egen side op med f.eks Joomla...det er der mange der gør efterhånden, da det er ret let at gå til, også selvom du er begynder...

Held og lykke med hjemmesiden!Big Smile

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Fra  RejseGear Skrevet kl. 16:37

Tak for svar begge to :-)

Har det seneste år on/off sat mig til at lære om php, html og css.. bare det allermest basale, men har givet op i længden. Nu har vi så et mål - altså opsætte en hjemmeside.Jeg har hele tiden haft interessen, men problemet var nok bare de forskellige kilder. Når man var færdig med at læse omkring et emne, som man synes var utrolig brugervenligt skrevet osv. så fandt man en skod artikel om det næste, osv osv.. til sidst, blev det noget værre ****, hvorfor man ikke bare kunne få en gratis e-bog :)

Har lige ét spørgsmål.

Wordpress er bl.a. til blogs/webshops primært, men kan man godt sætte det op til en helt normal hjemmeside.. lad os sige et forum (ikke tag udgangspunkt i det her, for jeg har ikke tænkt mig at lave et forum) - kan man så også det, eller skal man bruge Joomla (ved ikke hvad forskellen på de to er..) til det?

Men tak for svar begge to, skal finde en god host, også må jeg igang. Bedre at komme igang, også prøve det :D

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)