Hej Amino! Jeg er en lille smule grøn på det her dropshipping område, og søger derfor nogle har erfaring med det. Kan man nøjes med at hver gang man får en ordre i eksempelvis sin webshop, så at kaste ordren direkte videre til leverandøren, og på den måde kun bestille 1 vare af gange? eller er det mest hensigtmæssigt at få samlet en større portion ordre og derefter bestille eksempelvis en container hjem. Jeg tænker at det er et dilemma da enhedsomkostningerne pr. stk må ryge gevaldigt i vejret hvis man kun bestiller en ordre af vejen. På den anden side må kunderne vente længere tid på deres vare, hvis der først skal bestilles en stor ordre. Kan nogen fortælle mig lidt grundlæggende om hvordan dropshipping "normalt" fungerer. Håber i kan og vil besvare mit spørgsmål :) Mvh. Morten S. |
Morten Sørensen:Kan man nøjes med at hver gang man får en ordre i eksempelvis sin webshop, så at kaste ordren direkte videre til leverandøren, og på den måde kun bestille 1 vare af gange? eller er det mest hensigtmæssigt at få samlet en større portion ordre og derefter bestille eksempelvis en container hjem.
Jeg tænker at det er et dilemma da enhedsomkostningerne pr. stk må ryge gevaldigt i vejret hvis man kun bestiller en ordre af vejen.
Dropshipping går meget simpelt ud på, at to firmaer arbejder sammen om samme mål. Det ene firma sælger varerne direkte til kunderne, mens det andet firma pakker og sender varerne direkte til kunderne.
Dvs enhedsprisen stiger ik i forhold til, at du selv skal sende dem ud til kunderne. Din leverandør sender dem direkte, og dermed spares tid, penge og besvær.
Vi dropshipper selv designer solbriller til flere webshops, og vi sender altid direkte til køberen...
Diverse forbrugerbeskyttelser gør, at vi aldrig selv kan eller må kontakte køberen, hverken via mail, brev eller tlf. Derfor er vores kunder sikker på, at vi aldrig går bag om deres ryg...
Jeg har tidligere skrevet et blogindlæg herinde om dropshipping...