Hej alle aminoer Nu er jeg efterhånden kommet godt fra start med seo arbejdet på min side ibuster.dk Siden blev sat i søen for ca. en måned side, og der er nu ca. 50 besøgende som finder frem til siden gennem den organiske søgning på google. Jeg har fået god starthjælp her på amino gennem diverse indlæg på siden - tak for det. I går læse jeg så indlægget "Skriv til brugerne og ikke søgemaskinerne!", og kom til at tænke over hvor lidt konstruktiv det egentlig er at søge efter diverse dofollow sider på nettet, mulige linkkataloger, og små huller hvor der er plads til et lille backlink. Det eneste det stykke arbejde går ud på er at 'please' google så siden indekseres højere. Jeg kan i hvert fald ikke få øje på ret andre på nettet der kan bruge det til noget? Jeg besluttede mig derfor at ændre strategi, og skrive noget på min side som jeg mener andre faktisk kan bruge til noget fornuftet. Med andre ord drejer det sig om noget "made for users" indhold. Jeg har derfor udarbejdet noget helt originalt materiale, og brugt en del tid på screendumps osv. Indholdet er en guide til at komme igang med at bruge office online se her - office online guide Nu håber jeg så at andre finder indholdet så interessant at de vil sende det til andre, eller endnu bedre oprette et link på nettet til min side. Jeg har brugt ca. 2 timer på at skrive indholdet, men hvis det fx giver 30 gode referencer til siden, synes jeg bestemt det har været besværet værd. Jeg vil gerne inviterer jer med til at følge forløbet, så i kan se min analytics statistik herunder som det er gået indtil nu. der har på den bedste dag været 87 besøg. Om en månedes tid vil jeg komme med en opfølgning, så må vi se om det hele har været besværet værd? Jeg håber især det kan give nogle gode links tilbage til min side. Hvad siger i til tankegangen, og hvad er jeres erfaring med made for users materiale? mvh Lars Kristensen |
En god øvelse er at kigge på diverse fora, og finde nogle problemstillinger som du muligvis også ville kunne behandle, eller ville være relevante for dit website. Bid mærke i følgende:
a ) Efterspørgsel fra bruger
b ) Naturligt svar fra andre brugere
Har du noget iværksætter relateret, så kan du bruge Amino. Gennemgå nogle indlæg, hver gang en bruger linker ud (og det åbenlyst ikke er brugerens eget site), kan du kigge på kilden der linkes til, og vurderer indholdet. Brug en aften hvor du gennemgår indlæg, og kigger på de naturlige link referencer. Du vil helt sikkert have notater, og information til flere artikler, som behandler forskellige problemstillinger. Når du har brugt tid på at gennemarbejde dem, så få nogle til at vurderer materialet - holder det? Det sidste step er selv at gå ud og sprede dit materiale (link) på diverse fora, som har relevans. Selvom det er godt, så skal andre stadigvæk have kendskab til det, for at kunne bringe budskabet videre.
Det endelige mål er at det spreder sig naturligt, som ringe i vandet (links på nettet), og med tiden vil være det naturlige svar når en bruger spørg om problem X.
Det tager og koster (tager tid) mere end 100 kr pr artikel, men det er en langtidsholdbar strategi. Dermed ikke sagt at 100 krs-artikler ikke er det rigtige i andre tilfælde, hvis du skal skyde et website hurtigt af. F.eks på noget levetids begrænset som et affiliate site for Iphone 5.