Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning - Arkademaskiner til lukket arrangement

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg står for et større lukket arrangement (+300 deltagere). Vi har nogle arkademaskiner (bordfodbold, pool, flipper, klassiske arkademaskiner mv.) vi som standard tager et par kroner for, at deltagerne til arrangementet kan spille på.

Det er et lukket arrangement. Vagter ved alle døre, ingen kommer ind i hallen uden gyldigt ID kort. Arrangementet er over 4 dage, derfor har vi denne "side-underholdning".

En deltager har påstået, at det er ulovligt at tage penge for disse maskiner til lukkede arrangementer.

Kan nogen 100% be- eller afkræfte denne påstand? Google var desværre ikke til megen hjælp.

Tak :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 13:35

Bump - nogen der kan hjælpe? :-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 15:30

Hej Anders.

Som udgangspunkt kan jeg ikke se noget ulovligt i at tage et vederlag for benyttelse af spillemaskiner, i skal dog være opmærksomme på at ikke bliver omfattet af lov om gevinstgivende spilleautomater (spil, hvor man betaler penge for at kunne vinde penge) som fx enarmet tyveknægt, pokerspil, osv.. men hvad jeg kan se, af det du skriver er der kun tale om morskabsmaskiner. 

mht. beskatning af fortjenesten kan jeg ikke være til meget hjælp på nuværende tidspunkt. 

ellers kan jeg se noget problematisk i det. 

hvad har detageren påstået det ulovlige skulle bestå i?

Hvis du vil være 100% sikker vil jeg foreslå dig, at gå til advokat!

Mvh. Carsten - Stud.jur. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Skrevet kl. 15:40

Hej Carsten

Tak for svar.

Man kan ikke vinde nogle penge retur - det er ren og skær "morskabsmaskiner", som du siger. Beskatningen mv. er der styr på. Det blev blot påstået, at det ikke var lovligt at tage penge for den slags maskiner ved lukkede arrangementer, hvilket også undrerede mig. Derfor ville jeg lige høre herinde.

Du skal i hvert fald have tak for din tid og fortsat god dag :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)