Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken virksomhedstype skal jeg vælge?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er 3 mand der er i gang med at oprette en Webshop. Vi er bare lidt i tvivl om det skal oprettes som enkeltmands-virksomheder eller om det skal være I/S

Er det muligt at oprette 3 seperate enkeltmansdsvirksomheder som "fælles" ejer af webshoppen. Bliver det ikke et problem? når det skal fremgå på hjemmesiden og på fakturarerne, hvem der sælger varerne.

Hvad ville være den bedste løsning? Vi vil fortrække ikke at skulle hæfte for hinanden solidarisk. 

Venlig hilsen

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 16:35

Hej

Jeg er ikke ekspert på dette område, men når I er 3, og ikke vil hæfte solidarisk, er det måske en ide at kigge i retning af et SMBA selskab. Der har været et par diskusioner om denne selskabsform her inde, så prøv at søge efter SMBA.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:56

Hej.

Muligheder uden indskud I/S/ SMBA

Med indskud ApS, A/S

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Skrevet kl. 18:51

Hej Peter 

Tak for dit svar? Hvad er SMBA helt præcist?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen.

Prøv at bruge søgefunktionen her på Amino. Der er mange tråde angående SMBA med for og imod.

Vi har selv kørt SMBA i en periode.....og det er da et udmærket alternativ.

Dog har vi nu ændret til ApS.

Såfremt SMBA var noget, stifter vi disse fra bunden af for 2K+moms.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 19:08

Peter - Revisor:
Prøv at bruge søgefunktionen her på Amino. Der er mange tråde angående SMBA med for og imod.

Jeg har læst diverse tråde om SMBA, og jeg synes, at det er MEGET svært at finde ud af, hvorfor/hvorfor ikke man skal stifte sådan en. Har du evt. et link til en forklaring?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Alei:
Jeg ved meget lidt formelt om det, hvilket gør det her primært bliver observationer af en kammerat som startede et SMBA. Det kan derfor være alt jeg skriver er det rene sludder - så er du og alle andre advaret.

Et SMBA er et selskab, hvilket gør at der følger en række formelle krav med. Du skal vist have minimum 1 ansat (ikke hæng mig op på dette), hvilket gør du skal betale løn hver måned. Du har krav til en række forskellige indberetninger.

Min kammerat som startede et SMBA endte med en del 800kr's bøder for manglende indberetninger på forskellige småting.

Som jeg ser det: Et personligt ejet selskab er super nemt og simpelt. Den eneste ulempe er at du pludselig kan stå med en stor gæld! ;-) Et SMBA er et selskab, hvilket gør du bare kan lukke selskabet også bliver du privat ikke ramt (i en perfekt verden, jeg mener at virkeligheden er lidt anderledes). Et selskab har en række ekstra krav end en personlig virksomhed, hvilket gør det mere besværligt.

Jeg har et personligt ejet firma, hvilket er virkelig simpelt og nemt at overskue.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Skrevet kl. 19:36

Hej Lars

Tak for dit gode svar. Det bliver nok en I/S, det var også det jeg umiddelbart havde haft i tankerne.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bemærk at I med et I/S hæfter solidarisk for hinanden, så hvis firmaet går på røven og du er den eneste der har penge kreditorerne kan gå efter, så er det dig de henter hele beløbet hos, og ikke kun 1/3 del.

Det er så din egen hovedpine at indkræve 2/3 dele hos de andre partnere.

Et ApS kræver 80.000 at stifte nu om dage, delt i 3 er det små 27.000 pr. snude, plus et par tusinde i omkostninger til stiftelsen.

Det er den model jeg ville vælge.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

Hej.

Et SMBA kører i princippet som et ApS..ingen personlig hæftelse.

Der skal ikke indsendes regnskab til EogS(undtagelseserklæring).

Indskud i princippet 0 kr.

Du kan låne privat af SMBA`et

Der skal være 2 aktive stiftere.

Er ikke på velset af omverdenen, men såfremt i ikke har brug for de store kreditter mv., er det

skam et udmærket alternativ til et I/S.

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)