Hej, Jeg er ved at starte www.lokalkalender.dk op, og vil høre om der er nogle gode ideer til hvordan jeg kan få nye arrangementer med i kalenderen. Og ikke mindst hvordan jeg kan få arrangører til at blive ved med at komme med deres arrangementer? |
Godt spørgsmål.
Jeg har selv skrevet en forretningsplan omkring en online lokalkalender som dog ikke er aktuel for mig mere.
Min konklusion, hvis du vil have en succesfuld lokalkalender, er:
Lav et script som crawler og henter data fra de nuværende lokalkalendere, f.eks. Kultunaut. Det vil være samme princip som f.eks. Boliga gør fra ejendomsmæglere.
Integrer Facebook API hvor du kan henter data fra 'Begivenheder' fra de forskellige arrangører og steders Facebook sider.
Det som det kræver er research med at få fundet alle stederne og arrangører og hvor de markedsfører deres kalender henne samt udvikling af et crawlerscript og integration med Facebook API.
Vil du selv have at arrangørerne og stederne skal indtaste deres begivenheder på lokalkalender.dk kræver det at du først finder dem, tager kontakt til dem, overbeviser dem om at de skal bruge tid på at indtaste deres arrangement endnu engang i endnu en kalender. Og når det så er gjort så skal du have utrolig mange visninger og dokumentere dette for at de vil blive ved med at indtaste deres kalender på netop din side. Og hvor mange steder mon de ikke allerede gør det på som du kan hente det fra?
Ved at bruge metoden med crawling og API skal du kun finde stedernes og arrangørernes nuværende markedsføringskanaler og så kan det faktisk køre automatisk derfra.
Det var lidt idéer herfra.
Madsen