Ja, slutresultatet skal selvfølgelig blive at man kun ender med én url til hver kategori, underkategori eller produkt. Om man vil benytter /kategorinavn/dildo.html, kategorinavn-dildo.html, kategorinavn-dildo etc. må være op til sin SEO religion. Kan man skrive dem unikt, så kan man i hvert fald rigeligt med muligheder. Problemet er naturligvis når ting skal begynde at skulle køre automatisk, fx ved dropshipping, hvor produkter ofte oprettes automatisk via product feeds eller lignende. Her skal man have fat i den store regelsamling. Jimmy |
Jeg havde samme problem med duplicate content genereret af Magento på Ur Kompagniet.
Programmørerne tog over og lavede en løsning, der linkede navigationslinksne til produktsiderne på roden af domænet, selvom de gamle urkompagniet.dk/whatever/produkt.html faktisk stadig eksisterer.
Men nu opdager jeg at Titlen faktisk ændrer sig for produktsiden afhængig af hvor du kommer fra.
Eksempel:
Går du fx til digital ure sektionen og finder "Casio G-Shock GA-100A-9A" (brug evt vis alle hvis det ikke er på første side), så står der følgende i titlen: "Casio G-Shock GA-100A-9A - Digital ure - Kategorier" på urets produktside.
Men kommer du derimod fra Casio G-Shock kategorien, og finder samme ur, så står der lige pludselig "Casio G-Shock GA-100A-9A - G-Shock - Casio - Mærker" i titlen af produktsiden.
Er det skidt/godt? Googlebot opfanger jo konstant ændringer i titletagget (og måske andre steder) afhængig af hvilken kategori de kommer fra. Er jo fx også herreure, sportsure osv, som det ur bliver linket fra.
Kunne være spændende at høre en eksperts mening.
Takker!
Mvh,
Troels