Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Undgå flere URL'er til samme produkt i Magento.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Petersen:
Det kan du nok have ret i :0)

Ja, slutresultatet skal selvfølgelig blive at man kun ender med én url til hver kategori, underkategori eller produkt.

Om man vil benytter /kategorinavn/dildo.html, kategorinavn-dildo.html, kategorinavn-dildo etc. må være op til sin SEO religion. Kan man skrive dem unikt, så kan man i hvert fald rigeligt med muligheder.

Problemet er naturligvis når ting skal begynde at skulle køre automatisk, fx ved dropshipping, hvor produkter ofte oprettes automatisk via product feeds eller lignende. Her skal man have fat i den store regelsamling.

Jimmy

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 16:20

Jeg havde samme problem med duplicate content genereret af Magento på Ur Kompagniet.

Programmørerne tog over og lavede en løsning, der linkede navigationslinksne til produktsiderne på roden af domænet, selvom de gamle urkompagniet.dk/whatever/produkt.html faktisk stadig eksisterer.

Men nu opdager jeg at Titlen faktisk ændrer sig for produktsiden afhængig af hvor du kommer fra.

Eksempel:

Går du fx til digital ure sektionen og finder "Casio G-Shock GA-100A-9A" (brug evt vis alle hvis det ikke er på første side), så står der følgende i titlen: "Casio G-Shock GA-100A-9A - Digital ure - Kategorier" på urets produktside.

Men kommer du derimod fra Casio G-Shock kategorien, og finder samme ur, så står der lige pludselig "Casio G-Shock GA-100A-9A - G-Shock - Casio - Mærker" i titlen af produktsiden.

Er det skidt/godt? Googlebot opfanger jo konstant ændringer i titletagget (og måske andre steder) afhængig af hvilken kategori de kommer fra. Er jo fx også herreure, sportsure osv, som det ur bliver linket fra.

Kunne være spændende at høre en eksperts mening.

Takker!

Mvh,
Troels

Fra Rødding
Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 429
Fra  Pilanto Skrevet kl. 17:44

Jeg vil mene at titletagget er en helt anden historie end url'en.

Et titletag bør optimeres manuelt og ikke automatisk (det fører sjældent noget med sig der både egner sig til brugere og søgemaskiner).

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)