For tiden går jeg meget med tanken om at starte en webshop. Der er så mange der bare starter en webshop, og regner med succes. Som selvfølgelig er svært!
Derfor vil jeg gerne spørge: Hvad kan man starte når man er yngre end 18 år, og har et starts budget på omkring 5-6 tusind?
Håber på en masse gode idéer - jeg er åben for alt!
På forhånd tak :)
Mvh
David Bograd
PS. Jeg kan muligvis godt skaffe et CVR nummer hvis det er et must.
Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.
Et CVR nummer er først relevant den dag du beslutter dig for at blive momsregistreret, altså når du har tjent over 50.000kr(mener jeg grænsen er).
Med hensyn til ideer til din webshop, så find noget du interesserer dig for, og noget som du går op i. Hvis du kan kombinerer dit arbejde med noget der er hobby relateret, føles arbejdsbyrden heller ikke helt så hård.
Lav en brainstorm over dine interesse og find nogle vinkler på disse som kunne være interessant at arbejde videre med.
Når budgettet er lavt kan det være en fordel selv at sætte sig ind i hvordan man opsætter en webshop, hvis det er det man gerne vil :) nu ved jeg ikke rigtig noget om dine evner indenfor IT, men de fleste kan lære at installere de forskellige open source system som fx Magento eller Prestashop og så købe et af de templates der ikke er så dyre... Så er du igang for forholdsvis små penge (template + hosting + domæne) med den tekniske del. Dertil kommer jo så hvad du vil sælge. Jeg har ikke selv erfaring med hvordan den anden del af opstarten, nemlig vareindkøb er, men det kan jo måske godt gå hen og blive lidt et problem når budgettet er meget lille. Så skal du overveje dropshipping.
Under alle omstændigheder skal du have held og lykke med projektet.
Når budgettet er lavt kan det være en fordel selv at sætte sig ind i hvordan man opsætter en webshop, hvis det er det man gerne vil :) nu ved jeg ikke rigtig noget om dine evner indenfor IT, men de fleste kan lære at installere de forskellige open source system som fx Magento eller Prestashop og så købe et af de templates der ikke er så dyre... Så er du igang for forholdsvis små penge (template + hosting + domæne) med den tekniske del. Dertil kommer jo så hvad du vil sælge. Jeg har ikke selv erfaring med hvordan den anden del af opstarten, nemlig vareindkøb er, men det kan jo måske godt gå hen og blive lidt et problem når budgettet er meget lille. Så skal du overveje dropshipping.
Under alle omstændigheder skal du have held og lykke med projektet.
Tak for svaret :)
Ung grafiker med meget erfaring og de rigtige priser.
Med hensyn til ideer til din webshop, så find noget du interesserer dig for, og noget som du går op i. Hvis du kan kombinerer dit arbejde med noget der er hobby relateret, føles arbejdsbyrden heller ikke helt så hård.
Jeg er til dels enig med Morten, men jeg syntes lidt for ofte at det er rådet på Amino...find noget som samtidig er din hobby.
Det er selvfølgelig rigtigt at arbejdsbyrden kan være lettere at håndtere hvis det er en hobby, men røde tal på bunden vil formentlig påvirke de fleste mennesker.
Men da du stadig er ung, med begrænset investering, så kan jeg godt følge at hobby virksomhed ville være fint. Hvis der er større mål med det, så mener jeg man skal kigge mere på andre ting:
Potentiale....markedssituation...udvikling...omkostninger (faste)...perspektiv. Hvis man f.eks. kan tjene 100.000 på at sælge/markedsføre bleer eller tjene 10.000 på sælge/markedsføre iPads...så er der nok flere der umiddelbart ville vælge iPads (selvfølgelig uvidende om indtjeningspotentiale på bleer).
Så det kunne jo være interessant at vide hvad er målet for dig...bygge noget op med fremtid...eller skal du bare bruge lidt ekstra lommepenge (kort eller langtsigtet planlægning)