Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået virus på en Wordpress side, what 2 do!

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:

Hej Anders,

Der er noget jeg må opdateres på  - hvis jeg sletter alt jeg kan se på den serverplads min web-adm. har stillet til min rådighed hvor er det så db-en ligger som du nævner kan være befængt ?

mvh

john sommer

Hej John

Altså hvis du sletter alt på FTP så berører det slet ikke databasen. Databasen kan du fx tilgå via noget som hedder phpmyadmin. Prøv at google det eller at søge efter det på hjælpesiderne hos dit webhotel.

Wordpress gemmer helt groft og kort fortalt dit indhold og dine indstillinger i databasen mens skellettet og koden gemmes på ftp.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 08:06

Hej Anders, Tak for info. kan ikke se der ligger en sådan ved Stafanet, men det er måske noget andet - tak Anders for svaret!

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Arendtsen var så flink at hjælpe mig, og jeg havde overset .htaccess filen hvori der åbenbart var lavet rod i det!

Nu venter jeg bare på Google Webmaster Værktøj gider at opdatere status på siden, så jeg kan få besøgende igen :)

Jeg takker Martin Arendtsen mange gange og jer andre der har skrevet :)

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 22:55

Jeg har desværre ikke tid i aften, men hvis du ikke har løst det inden i morgen aften kan jeg godt prøve at hjælpe over msn eller ligende.

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 22:56

Hvad var der galt med htaccess filen, hvis man må spørge?

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dofs:

Hvad var der galt med htaccess filen, hvis man må spørge?

Der var lagt en del rewrite regler samt ændringer af 404 sider.
Fra Lyngby
Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:24

Jeg vil foreslå at du abonnere på denne service, som er gratis, og som dagligt undersøger din site for Mawlare, og evt. giver en advarsel

http://www.qualys.com/forms/trials/stopmalware/

Ole Schmitto 

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:26

Halløjsa

Jeg har selv fået dette på mit website. Når jeg forsøger at tilgå mit site, så bliver det blokeret af mit antivirus program, grundet Malware.

Hva faen gør jeg lige?
Det drejer sig om pro-street.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 10:46

Prostr:

Halløjsa

Jeg har selv fået dette på mit website. Når jeg forsøger at tilgå mit site, så bliver det blokeret af mit antivirus program, grundet Malware.

Hva faen gør jeg lige?
Det drejer sig om pro-street.dk

skriv dine ftp oplysninger til mig i en privat besked, så skal jeg se om det er den samem virus.. Hvis det er, så kan jeg fjerne det på 2min :)

Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:44

Det er jeg ikke så meget for - kan du evt forklare mig hvad jeg skal kigge efter?

Prøv først at tilgå mit website, og se om du selv oplever det. Jeg er ude i nu nemlig, at det ikke er websitet, men min computer der er inficeret. Derfor er jeg først i gang med at hente indholdet ned, så scanner jeg det, kigger på resultatet, og hvis den ikke finder noget, scanner jeg begge mine computere fuldstændig.

Side 4 ud af 5 (42 indlæg)