Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af blog

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har tænkt på at det kunne være sjovt at starte en blog, men er ikke sikker på hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte, men tænkte på om i ikke kunne give mig nogle gode råd til hvad man skal gøre. Ved man kan lave blog i wordpress, men der er sikker andre og måske bedre. Jeg skal vel også have et host og nogle reklamer til det, men der vil jeg gerne vide mere om. Jeg har ingen erfaringer med at blog.

Jeg vil gerne skrive om noget jeg interesere mig for og det er nok noget Le Mans jeg vil skrive om, men er det noget der holder og kan til trække folk.

MVH Alexander

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:26

Hej Alex2029,

alex2029:
men der er sikker andre og måske bedre

Der er MANGE andre, men jeg synes ikke selv der er nogen bedre, altså når det nu er en blog du vil starte. Havde det været en almindelig informations hjemmeside til f.eks. en virksomhed, kan det diskuteres hvad der er bedst (og her vil jeg næsten stadig anbefale Wordpress), men som blog synes jeg du skal springe ud i Wordpress.

Ellers er der f.eks. Blogger.com 

God fornøjelse :)

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander

Hvis du er i tvivl så prøv at blogge lidt på den gratis tjeneste, wordpress.com, hvor du ikke skal sætte noget op eller have host for at komme i gang. 

Senere kan du så beslutte dig for at gå lidt mere professionelt til det og flytte din blog til en wordpress.org installation på dit eget webhotel osv.

Med hensyn til om der er læsere til dit emne, så er der altså kun en vej frem og det er at prøve det og se. Man kan godt lave søgeordsanalyse osv, men det er ikke altid de viser rigtigt, så man kan lige så godt springe ud i det og prøve det af. Er der ingen læsere, blev du så meget klogere og kan vælge en anden niche.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 23:06

Her er en kort punktforms oversigt over hvad du skal gøre for at komme i gang.

- Beslut hvad din blog skal handle om og undersøg hvor stor interesse der er for dette emne.
 - Find det ønskede domænenavn. Gode tips
 - Køb et webhotel. De kan fåes helt ned til 100 kr. om året. Se mere her
 - Installer Wordpress 
 - Find et tema som passer til dit emne og dine ønsker
 - Lær at bruge Wordpress sådan og installer evt. nogle plugins som kan gøre din blog bedre.
Her er nogle af dem jeg kan anbefale. 
 - Bliv ved med at blogge og hold en høj blogging frekvens i starten.
 - Vent på du får mange besøgende og dernæst kan du overveje om du vil anvende reklamer på din blog. 

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 23:17

Wordpress er genialt. Da jeg startede var jeg en kæmpe klovn til alt, der har med koder etc. at gøre. Jeg har bare taget tingene som de kommer og nu ved jeg da også efterhånden en del om Wordpress. Så mit råd til dig må være at gøre det samme. 

Tag tingene som de kommer og brug Google, når der opstår problemer - du er tit ikke den første, der støder på problemet.

Fra Odense C
Tilmeldt 31. Mar 08
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 00:31

alex2029:
og det er nok noget Le Mans jeg vil skrive om

Skriv om de områder som fanger din interesse og som du har lyst til at skrive om og ikke mindst blive ved med at skrive om, det er der de seriøse og useriøse blogs adskiller sig fra hinanden.

Mobilabonnement og aviser - #retrostil 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)