Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestilling direkte fra producenter?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man fx vil købe tandpasta,  toiletparpir eller andre ligende ting, hvor meget skal man aftage for at få lov til at bestille direkte fra producenten?

Nogen som har erfaring med dette?

Og hvad sætter de pris på som skal være opfyldt før de vil sælge?

Fra Dongguan, Guangdong, China
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 02:44

Hejsa

De fabrikker vi kender til idag herude i Kina der exporterer til EU lægger på ca 60.000-70.000 tuber mht til tandpasta og toiletpapir det der svarer til en 40" container ;) Der burde du have rigeligt til de næste par toiletbesøg :D

Håber det var svar nok. Hvis du gerne vil købe direkte fra fabrikken, er du velkommen til at kontakte mig på natacha@sunvisionchina.com Vi har over 10 års erfaring med eksport til EU fra Kina og har bred kontakt til div. fabrikker.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 14:34

Natacha Nielsen:
Vi har over 10 års erfaring med eksport til EU fra Kina og har bred kontakt til div. fabrikker.

Hvem er i? Dansk Grossist virksomhed i Kina?

Hvad koster en sådan container? eller stk. pris. Bare ca. hvad pris niveau ligger man i. Hvis vi går udfra tandpasta.

Hvilke mærker snakker vi? Aquafresh og colgate? eller hvad er det?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 15:00

Mikkelfa27:
toiletparpir eller andre ligende ting, hvor meget skal man aftage for at få lov til at bestille direkte fra producenten?

Hvorfor ringer du ikke bare til Colgate og spøger dem!

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:10

Mikkelfa27:

Natacha Nielsen:
Vi har over 10 års erfaring med eksport til EU fra Kina og har bred kontakt til div. fabrikker.

Hvem er i? Dansk Grossist virksomhed i Kina?

Hvad koster en sådan container? eller stk. pris. Bare ca. hvad pris niveau ligger man i. Hvis vi går udfra tandpasta.

Hvilke mærker snakker vi? Aquafresh og colgate? eller hvad er det?

Hvor vil du hen med det, Mikkel?

Hvis du ikke allerede har afsætningskanalen i form af din egen kæde af lavpris-supermarkeder som Aldi eller Netto, så kan du ikke afsætte en 40 fods container toiletpapir eller tandpasta.

Ingen gider købe det af dig, når de har deres egen private label lavet samme sted og til billigere penge, fordi de køber 100 x 40 fods containere om året. 

Din tanke er måske fin nok, men du er rundt regnet 20 år for sent på den, så der er ingen grund til at fortsætte spekulationerne. Du går ikke glip af en formue, men du sparer een, hvis du dropper ideen nu.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 15:58

Hmm, hvis vi nu tager udgangs punkt i fx superbrugsen, de har mærket ``ekstra`` som er det billigste de har. Det er vel noget de selv producere. Men Colgate fx skal de vel købe ligesom alle andre som vil forhandle det?

De kan sikkert købe det noget billigere pga. stordriftsfordele, men har også de flere omkostninger til lokaler personale osv.

Kan det ikke lade sig gøre for en internetbutik at sælge produkter som colgate lige så billigt som supermarkeder?

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:07

Mikkelfa27:
Kan det ikke lade sig gøre for en internetbutik at sælge produkter som colgate lige så billigt som supermarkeder?

Jo, det kan det da.

Men du skal bare lige huske på, at du skal have 69.000 kunder igennem din shop for at købe en tube tandpasta. Selv hvis du har Danmarks mest velbesøgte internetshop, så er der meget lang tid til du har solgt en 40 fods container af skidtet.

En anden ting er, at det er langt fra alle Superbrugsens kunder, der køber private label alternativet til Colgate. De vælger det trygge og kendte.

Så hvordan vil du få så stor en kundestrøm til at vælge noget no name tandpasta - når langt de fleste bare smider det i kurven, når de er ude og handle "for det er vist ved at være tid til indkøb af mere tandpasta". For mange er det et impulskøb, fordi der står en hel palle tandpasta og børster ude ved hovedgangen i supermarkedet og så ryger det lige i kurven.

Tro mig - du vil ikke i din levetid kunne sælge en 40 fods container tandpasta eller toiletpapir i din webshop.

Tilmeldt 16. May 10
Skrevet kl. 16:21

Hvis man kunne gøre det billigere end supermarkederne, og få folk til at lave en fastbestilling.

Dvs at de måske kunne have sat deres odre op til at de får 2 tupertandpasta 2 x toiletpappir osv.

Automatisk betaling hver måned.

Herefter kan de redigere hvis deres forbrug ikke svarer helt til det de får eller omvendt.

På den måde er det også nemmere for dem at med regne disse ting i deres private budget.

Det giver overblik. 

Og er billigere end i supermarkederne, plus de kommer aldrig til at stå og tænke shit! jeg glemte at købe tandpasta.

Er det helt ved siden af? Er det fordi det vil kræve for stort start kapital for at lave markedsføring, og for at bestille billigt nok, skal vi binde for meget kapital i forhold til hvor hurtig vi vil få kunder?

?

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 17:33

Prøv at lave et budget og se om der kan tjenes penge.

Jeg havde engang følgende projekt.

Der var WM i fodbold - jeg tror det var i 1984

Jeg ville lave en lille blomst med fodbold og mål og dannebro som kunne stå på bordet eller TV.

Det var dengang man havde store TV som man kunne sætte alt muligt på.

Det var en lille Husfred, med et bøjet sugerør som mål, en vatkugle med sorte prikker som bold og et par små danebrosflag.

Den så rigtig godt ud og kunne sælges til en 20er.

Den optimale stk. pris, var ved x antal tusind stykker.

Jeg fik tilsagn fra diverse gartnerier at de kunne levere, jeg fandt lager / produktions plads og personale, så nu var der bare tilbage at trykke på knappen.

Jeg havde planlagt 6 slagssteder i København og da jeg sad og "drømte" kom jeg til at tænke på: Hvor mange skal jeg sælge pr. time for at få det til at løbe rundt.

Det viste sig at jeg skulle sælge 1 stk. pr. 20ende sekund.

Altså betjene kunden, udlevere varen, modtage betaling og give penge tilbage på 20 sekunder.

Det anså jeg for lidt optimistisk at jeg kunne, så jeg reducerede projektet og så viste det sig at jeg ikke kunne tjene penge på det - i hvert fald ikke i en størrelsesorden som var værd at løbe en riciko for.

Håber du kan bruge det til noget.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)