Så vidt jeg har forstået, er ikke en ørn i regnskab, så skal depositum på en status konto og ikke en drifts konto? Kunne jeg måske løse dette problem ved at oprette en ny status konto "56400 Depositum inkl. moms" ? Ps. Skal depositum ikke altid pålægges moms? Undrer mig over hvorfor de har oprettet kontoen i Summarum uden moms? |
Moms på depositum?
- 1
|
Hejsa.. Det samme problem har jeg også.. Skal man trækker moms fra depositum ??? |
Moms på depositum: Hvis der er moms på regningen, ja. Men hvis der ikke er moms på regningen fra udlejeren: Nej. Så tjek bilaget, inden du bogfører. Dbh |
Hejsa .... Tak for hurtigt respons.. Men skal den bogføre som drift eller status? Mvh Aku |
Hej Hvis det handler om udlejning af fast ejendom, så er denne virksomhedsform normalt momsfri. Dog kan udlejer vælge at lade frivilligt registrere som momspligtig, hvorfor der følgelig skal tillægges moms på depositum og huslejeopkrævning. Det er derfor et krav, at særligt huslejeopkrævning fra udlejer er med specifikation af momsbeløbet, idet der ellers kan opstå tvivl om fradrag for moms for lejeren. Hilsen Tonny |
Aha, det var meget overskuelig svar.. Tusind tusind tak... ;) |
Ja, det er et anlægsaktiv. Hilsen Tonny |