Hej ´Tom (synes altså ikke jeg vil skrive "gamle") Jeg betragter mig selv som en ærlig person, og det håber jeg også skinner igennem i mine telefonopkald.. :-) Som du skriver så kan man sikkert godt miste nogle i svinget ved at komme med en lang salgssmøre, måske jeg skulle prøve at ligge lidt vægt på at vi er nystartet og hvad vores vision er med siden, så jeg ringer ud til annoncørerne. Det harmonerer jo også fint med at drage fordel af at jeg selv er indehaver som deblev nævnt tidligere i debatten. Kataloget på 10MB er nu "halveret" til 5 mb :-) Ang. at finde by og kommune m.m. er det dejligt at du synes det var nemt, så fungerer de da nogenlunde.. Desværre synes jeg selv at det er mange klik der skal til for at man kommer til det endelige katalog i byen, men jeg har ikke lige fundet en genial måde hvorpå det kan gøres smartere. Og hele ideen med siden er at det er inddelt efter by og ikke katagorier som alle de andre annoncesider er. Så den går vi og tygger lidt på i ny og næ :-) Oprettelse af bruger. pointen var lidt at man kunne oprette sig som bruger og dermed vælge hvilke nyheder man ville modtager. Jeg har slet ikke tænkt på de ting du nævner om privacy m.m. så det er hermed noteret og skal selvfølgelig tilføjes. På et senere tidspunkt vil vi lave nogle sider bl.a. med konkurrencer der udelukkende vises på brugersiderne. Vi vil selvfølgelig gerne vide hvilken by folk bor i da det vil være en stor fordel at kunne fortælle annoncørerne hvor mange brugere der er i den enkelte by. Desuden vil det på et senere tidspunkt kunne bruges til at målrette nyhedsbreve endnu mere. men jeg kan godt se hvad du mener.. det er jo alt sammen ting jeg har brug for og ikke noget man som bruger har interesse i. Mange tak for dit input.. det er så absolut læst med en positiv ånd, og ikke forstået som noget negativt! |
hej Mette, kald du mig bare den gamle, det gør alle andre, i overensstemmelse med de faktiske forhold!
Jeg har læst din argumentation for formen med tilmelding og du rammer på kornet: hvad er der i det for brugeren nemlig, ingenting! Du nævner osse, at du gerne vil bruge postnummeret som et argument overfor annoncørerne og jeg er meget bange for at du er ved at lave et seriøst selvmål hvis du vil bruge den argumentation. Hvis jeg hørte til din målgruppe, ville jeg overhovedet ikke blive ret meget imponeret af 50 brugere i en by med 25000 indbyggere f.eks, jeg vil meget hellere høre tallet 10000 brugere på landsplan (som er præcist det samme tal, i DK med 5mill hoveder!). Særligt i en opstart hvor der i sagens natur ikke er mange brugere og særligt heller ikke, hvis nogen er ligeså trælse som mig, der ikke gider at udfylde evindelige tilmeldingsformularer, medmindre jeg får noget til gengæld!
Jeg har læst din argumentation for formen med tilmelding og du rammer på kornet: hvad er der i det for brugeren nemlig, ingenting! Du nævner osse, at du gerne vil bruge postnummeret som et argument overfor annoncørerne og jeg er meget bange for at du er ved at lave et seriøst selvmål hvis du vil bruge den argumentation. Hvis jeg hørte til din målgruppe, ville jeg overhovedet ikke blive ret meget imponeret af 50 brugere i en by med 25000 indbyggere f.eks, jeg vil meget hellere høre tallet 10000 brugere på landsplan (som er præcist det samme tal, i DK med 5mill hoveder!). Særligt i en opstart hvor der i sagens natur ikke er mange brugere og særligt heller ikke, hvis nogen er ligeså trælse som mig, der ikke gider at udfylde evindelige tilmeldingsformularer, medmindre jeg får noget til gengæld!
Så jeg mener du skal fjerne navn og adresse og postnummer som en betingelse for at blive bruger i første omgang, alene for at få flere brugere "på landsplan" i en ruf!
Hvis du er nervøs for salgsargumenter, så forsøg at vende "problemerne" på hovedet, også det med at siden er nystartet, hvem siger det er negativt!? Det kan vendes positivt i dine salgsargumenter, du er jo allerede igang med 26 ugers gratis annoncering, brug det endelig, senere kan det jo sagtens koste penge.! Du har den udfordring i dit koncept, at du skal have brugere OG annoncører på en gang, for brugere gider ikke tilmelde sig hvis der ikke er nok spændende og annoncører vil ikke bruge sitet, hvis der ikke er nok brugere! Så jeg mener dit overordnede focus bør være at du i første omgang i din samtale med annoncører at siden er ny og ikke anvende argumentation om nuværende antal brugere, så hellere lave et realistisk mål du kan "lufte", f.eks at når "der er xxxxx brugere er der ikke længere gratis annoncering og da vi får xx nye om dagen lige nu. så er det slut ca 1 august, men dem der vil annoncere indtil da får gratis til 1 november" eller noget i den stil. Hvis en potentiel annoncør ikke vil bruge denne mulighed gratis, er der ingen grund til at spilde mere tid på ham/hende, "their loss" som de siger i England!
Brugere kan du lokke med "Tør du virkelig på glip af tilbud" argumentation, det behøver såmænd ikke koste dig noget, MEN som sagt, i undertegnedes tilfælde, den
argumentation holder kun ved "anonym" tilmelding, skal jeg udfylde adresse etc. (endda uden privacy statement), så tør jeg nemlig godt gå glip af tilbud!!!
Du kan evt. også bruge det dobbeltrettede argument om at man kan slippe for de pi....irriterende reklamer i sin postkasse og få tilbud alligevel, og vende argumentet
lidt på hovedet overfor annoncørerne, altså dels at de kan få fat i nogen "nej tak til reklamer" kunder alligevel, dels at kunder der måske får reklamer nu kan
tilskyndes til at sige "nej tak til trykte reklamer" og få dem på dit site, oplevelsen for os brugere er meget anderledes, hvis det er en reklame vi selv har bedt om
(altså kan se på dit site) eller det bare er en der er i postkassen jo!
Nå det var et lille tillæg til dit oprindelige "problem" med en finpudset salgstale (som jeg så jo ikke mener er et problem...:-) , jeg vil da i den sammenhæng bare
sige at du selvfølgelig ikke skal lade dig gå på at der langtfra vil være gevinst hver gang du gennemfører en telefon samtale, det er der aldrig, uanset hvad man sælger! Pøj pøj med det!