Jeg har lige nogle spørgsmål først, som jeg håber I kan hjælpe mig med at besvare. Jeg har fundet et produkt på Clickbank som jeg gerne vil sælge via annoncesystemet i Facebook. Udover jeg synes CPC priserne er ret høje, så har jeg forstået det således at man ikke må indsætte sit direkte affiliate link som "url". Altså i stedet for at gå fra Facebook annonce->Landing page->Og til sidst produktets side, ønsker jeg blot at gå fra Facebook annonce->Produktets side. Men hvordan får man så lige dette godkendt? Mit andet spørgsmål er vedrørende CPC. Jeg har forsøgt at indsnævre det så meget som muligt, men jeg ender med en CPC på omkring 4 kr. Da jeg har forestillet mig et budget på 150-200 kr (til at starte ud med og teste med) resultere dette godt nok ikke i særlig mange klik. Nogle forslag til hvad man kan gøre ved dette? På forhånd mange tak! |
Så kaster jeg mig ud i affiliate via Facebook, meeen..
Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.
Optimering af klik gør du ved at teste forskellige annoncer og vælge den med højeste CTR - og segmentere din målgruppe så annoncen taler direkte til dem. Jeg gennemførte en reklamekampagne for min kommende bog med en målgruppe på ca 3000 mennesker. Den foreslåede klikpris var 10-12 kr. Jeg endte med at betale 1-1,1 kr stk. Jeg har også oplevet en lavere klikpris hvis annoncen kører intensivt i kort tid i stedet for at bredde det ud. Du kan måske kigge lidt på hvornår du forventer at din målgruppe er online. På den måde kan du batte med dine midler i stedet for at klatte. SPM 1 kan jeg ikke hjælpe med. Håber du kan bruge det. -S |
Tak Søren! Imponerende at man kan ende med en så meget lavere CPC end den estimerede. Håber stadig på hjælp til mit første spørgsmål:) |
Synes du Excel (og regneark) er svært? Så prøv Proximos gratis (online) Excel-kursus.
Indtil videre på du godt lave såkaldt "direct linking" på Facebook, men min erfaring er at konverteringen ikke er særlig høj uden en landing page... nok fordi folk ikke er på Facebook for at købe, men for at være sociale... derfor fungerer det bedst at tilbyde et gratis tip fx. i reklamen som så er på din simple LP og derfra kan du så linke videre til salgsbrevet. Det virker som en slags "pre-selling", dvs. du sælger dem på ideen om at de skal læse mere om produktet efter du har givet dem noget værdi gratis. En landing page behøver ikke være andet end 3-400 ord som løser et problem for læseren.
Jeg går selv efter 50-100 klik og vurderer så om kampagnen er break-even eller om den har givet overskud... eller om der er potentiale for at optimere så den kan give overskud. Typisk 100-150 kr pr dag over 2-3 dage. Håber det hjælper og held og lykke. Mvh Janus. |
Sådan får du lokale kunder nemt og hurtigt med Facebook: www.Lokal-Reklame.dk
Super svar Janus! Jeg går online med min første kampagne i aften, så er spændt på at se hvordan det kommer til at gå:) Min budget er dog sølle 50 kr per dag, men vil hellere starte ud stille og roligt:P Synes virkelig det er fantastisk hvor meget man kan målrette sine annoncer på facebook! |
Hej Mikkel :) Spændende projekt... Lad mig hører hvordan det forløber. Mvh. Mathias Jensen. |
Brug for hjælp til dine rapporter i Excel? Lad os lave dem smartere!
Skriv en privat besked her på Amino og hør mere om vores priser.
Ja lad os høre :) Altid spændende med den her slags eksperimenter. |
Ja Facebook annoncer er virkelig super målrettede, lad os høre hvordan det går. Ville lige tilføje lidt til dit første spørgsmål ang. direkte link i Facebook annoncen. Du kan sagtens lave en 301 redirect, som så vil føre brugeren videre til det site hvor annoncen linker til. Dette skulle gerne løse problemet med et link direkte i annoncen, så behøver du ikke tænke på en landing page hvis du vil slippe for det. Hvis du er har styr på redirect er det ligetil, bare lav nogle links på dit domæne, med et 301 redirect. Held og lykke med projektet. |
www.devicemix.dk - Godt kvalitets tilbehør til din smartphone
Ja giv lige lyd omkring udfaldet. Vores erfaringer er ligeledes, at vi opnår en højere konvertering igennem en landingpage på dansk før produktsiden på engelsk. Specielt på clickbankprodukter da de jo er på engelsk, og danskerne lige skal varmes op inden vi sender dem ind på produktsiderne.. Nogen der har andre erfaringer? |
Hej folkens! Jeg smed min første kampage op på facebook. Havde den kørende i 2 dage med et budget på 10$ om dagen. Fik 32 klik med en CTR på 0,1 men ingen salg. Havde heller ikke forventet det store for at være ærlig, men det var sjovt lige at prøve af. PT har jeg en hjemmeside under udvikling hvor jeg på et tidspunkt skal bruge facebook annoncering til at promovere den. Jeg går også og kigger lidt på at reklamere for noget dating på facebook, da jeg tror at dating+facebook går hånd i hånd. Nogen som har erfaringer med dette? |