Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man momsregistreres?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Vi er et par stykker der er ved at starte et firma, hvor vi vil videresælge noget flødeskum med alkohol fra USA. Vi har fundet ud af at man ikke skal momsregistreres hvis man forventer at sælge for under 50.000 kr. pr. år.

Kan man bare blive registreret senere, hvis man f.eks. har solgt for 30.000? Altså kan man bare blive momsregistreret når man er ved at nærme sig de 50.000 kr? Og skal man momsregistreres hvis alle ens kunder allerede er momsregistreret?

Mvh Alexander

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:16

Nej, I skal sætte momsregistrere jer hvis I forventer et salg på over 50.000.-, og I kan ikke "bare" momsregistrere jer når i nærmer jer. Desværre :)

Tilmeldt 8. May 11
Skrevet kl. 14:36

Hvad hvis vi ikke har nogen anelse omkring hvad salget kommer til at blive ?

Mvh Alexander

Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:53

Personligt ville jeg momsregistrere mig, da I på denne måde også kan trække eventuelle ting fra som i køber.

Men lav en plan - Se på jeres forventninger, lav budgetter. Så får I nok en idé om hvor meget i kommer til at tjene det første år :-)

Christian

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:01

Hej

Så snart I forventer, at sælge for 50.000 kr. eller mere, så skal i momsreg. Dog vil jeg mene, at I skal momsreg., alligevel, når i importerer. Dog med det forbehold, at jeg ikke kender jeres forretningmodel.

Mvh. Michael

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 15:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alexanderdupond:

Vi er et par stykker der er ved at starte et firma, hvor vi vil videresælge noget flødeskum med alkohol fra USA. Vi har fundet ud af at man ikke skal momsregistreres hvis man forventer at sælge for under 50.000 kr. pr. år.

I skal moms registreres af flere grunde!

Da i importere vare fra et ikke EU land skal i importøt registreres hvilket kræver at i er moms reg.  Udover det skal i betale punkafgift af alkoholiske produkter, hvilket også kræver at i er moms reg.

Husk iøvrigt at i skal have tilladelse af levnedsmiddelstyrelsen til at importere levnedsmidler !

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:51

Ravn:
Udover det skal i betale punkafgift af alkoholiske produkter, hvilket også kræver at i er moms reg.

Det kræver ikke momsregistrering at blive registreret for punktafgifter.  Ellers enig med dig - drop al snak om omsætning på 50.000 eller ej. Her er der ingen vej udenom at blive momsregistreret.

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 8. May 11
Skrevet kl. 21:13

Mange tak for det hele.

En lille anden ting (Hvis i ser det), så er vi 2 i "firmaet", hvor den ene er 18 og den anden 17. Da jeg er den eneste myndige, er jeg derved også den eneste der kan registrere virksomheden. Det vil altså sige at jeg står som eneejer af firmaet.

Ville det være smart eller skal vi vente til begge parter er blevet 18? (Altså er der noget "farligt", ved det - ikke bogstaveligt)

Mvh Alexander

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 13:24

Alexanderdupond:

En lille anden ting (Hvis i ser det), så er vi 2 i "firmaet", hvor den ene er 18 og den anden 17. Da jeg er den eneste myndige, er jeg derved også den eneste der kan registrere virksomheden. Det vil altså sige at jeg står som eneejer af firmaet.

Du vil ikke kunne oprette et enkelmandsfirma og være to ejere. Det i som minimum skal oprette er et I/S hvor i kan være flere om at eje firmaet, ulempen er dog at i hæfter personligt for all gæld i firmaet. En anden mulighed er at lave et ApS  som har den fordel at i ikke hæfter for noget gæld. 

Du vil kunne læse mere omde forskellige firmaformer her:  http://www.100svar.dk/virksomhedsform/

jeg vil anbefale jer at kontakte jeres kommunes ivæksætter kontor hvor i kan så gratis rådgivning om det at starte egen virksomhed.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)