Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til regler omkring import.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere,

håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Jeg er ved at starte et firma op omkring import og salg af produkter fra Columbia.

Til at starte med drejer det sig om import af lædervare, vil jeg gerne vide hvilke omkostninger der er forbundet med at få varerne ind i Danmark? særligt med hensyn til told, moms og evt. andre afgifter?

Har søgt på nettet uden at kunne finde et brugbart svar. Håber der er nogle kloge mennesker her på amino som kan give mig et svar, eller henvise mig til et sted hvor jeg kan finde et svar!

På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ikke en venlige person her fra amino som kan give mig et svar? :D

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, det er ret nemt. Du skal betale told ved import af mange varer, også læder. Procent satser kan du finde på skats hjemmeside. Moms skal først betales når du vidersælger i DK. Import prisen er jo forskellig fra om du vil få fragtet en container eller en papkasse med dit produkt. Iøvrigt findes der masser af information omkring emnerne, der findes bare ikke en decideret guide til opstart af DIN virksomhed ;)

Med venlig hilsen

Rune

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret..

Har styr på det med fragten.. Men har bare svært ved at finde ud af hvilken procentsats jeg skal regne med på import af lædervare... Du sige jeg kan finde det på skats hjemmeside, har du et link til det sted hvor det står?

/Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil, her er et godt sted at starte http://www.startvaekst.dk/planlaegning-af-import

Du skal vide helt præcist, hvad dit produkt betår af og derpå spørge SKAT - Det skal jo heller ikke være for nemt og de kære bureaukrater hos SKAT skal jo også ha' lidt at lave ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sigurd.

Mange tak for linket og dit svar:)

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil

Der er forskellige regler for import. Der er et par gode råd og tips, som jeg gerne vil give videre, da jeg selv har importeret læder fra Indien:

  • Sørg for at være registreret som importør (kræver meget lidt og gratis, men Skat skal vide det)
  • Nogen lande (bl.a. Indien) har aftaler med EU/Danmark, hvor du kan spare penge, hvis de vedlægger det, som kaldes en "A form". Dette papir skal eksporteren vedlægge - de bør vide, hvad det er, når du blot fortæller dem, at de skal vedlægge det - er der et samarbejde mellem ekportørs land og importørs, kan du spare penge
  • Lædervarer bliver sat med en bestemt sats, kender ikke den, som vedr. Columbia
  • HUSK at hvis du får demo-varer med fra landet, at de vedlæggger en "nul faktura" med teksten "no commercial value" - ellers kan der lægges told på disse varer - hvilket jo ikke giver nogen mening.
En sidste ting - ring til Skat og viderestil dig til Import-afdelingen - de vil give dig svar på de sidste ting, samt fortælle dig de nøjagtige satser.
Jeg håber, at ovenstående kan sparer dig for nogen penge!
Held og lykke med projektet.
Toke Kruse
Fra Århus
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 432
Fra  SpilMedSmil.dk Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Toke!

Mange tak for de gode råd! - De kan helt sikkert bruges!

Jeg kan fornemme at jeg må tage en snak med Skat for at høre lidt nærmere omkring hvilke toldsatser jeg kan forvente på de vare jeg skal importere. Så det må være næste step.

Med venlig hilsen

Emil Lykkeskov

Passioneret omkring online marketing & Ehandel.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme :-)

Ja, de kan samle trådene for dig.

Toke Kruse

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil :

Til at starte med drejer det sig om import af lædervare, vil jeg gerne vide hvilke omkostninger der er forbundet med at få varerne ind i Danmark? særligt med hensyn til told, moms og evt. andre afgifter?

Lædervare er et vidt begreb og alt for uspecifikt til at nogen kan oplyse dig toldsatsen på lædervare, det vil afhænge af hvad type produkt der er tale om.

Det eneste rigtige er at du finder de forskellige produkters varekode i toldtariffen, nå du har varekoden er det intet problem at finde toldsatsen og evt. antidumpningstold.  Er du i Tvivl om varekoden er den rigitge kan du få den godkendt ved at få lavet en såkaldt BTO hos SKAT.  Se mere på deres hjemmeside vedr. BTO

I min tidligere besvarelse finder du en vejledning til hvordan du kan søge den eksakte toldsats og antidumpnings told.

http://www.amino.dk/forums/t/122916.aspx

 

Mvh

Ravn

 

 

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)