Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der ved hvordan man undersøger om bruger af et kort er den rigtige ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 91
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er en butik hvor vi tit bliver udsat for forsøg på svindel med kort, da vores varer er forholdsvis lette at omsætte igen.

I Påsken er der så en kunde der bestiller et smykker til 120.000,- på vores shop.  Vi ringer og mailer selvfølgelig med kunden, da det er en stor enkelt ordre og vi gerne vil være sikre inden vi går igang med at købe hjem til at producere varen.

Et af mine krav er at jeg gerne vil have ejer og bank til at garantere at det er ejeren af kortet der har brugt det, så jeg ringer bla til Net, der fortæller mig at umiddelbart er der ingen problem med kort og modtager adressen er der heller ikke meldt om fraud på - MEN de kan ikke sige mig om modtager og kortejer er den samme.

De siger så jeg skal kontakte kortejers bank - og de vil gerne fortælle mig at det er Nordea i Køge.

Nordea i Køge - vil og kan jo ikke udtale sig om deres kunders økonomi - og vil derfor heller ikke be- eller afkræfte om der står 120.000,- på den pågældendes konto og de kan heller ikke hjælpe med kort, da jeg jo ikke har hele kortnummer.

Jeg spørger så både Net og Nordea i Køge om det er muligt at få sendt en bekræftelse igennem til kort ejer, hvor vedkommende bekræfter at vedkommende har bestilt dette smykke og at det er Ok at vi går ind og hæver.

Det kan iflg ingen af dem lade sig gøre!

Er der nogen af jer andre Amino shop ejere der har en løsning på denne sag ?

Er der nogen der kender et hul, så man kan fremskaffe denne bekræftelse fra kort ejer - IGENNEM de rigtige kanaler, da et brev fra den person jeg er i kontakt med - som måske, måske ikke er kort ejer - en erklæring for ham er ingenting værd.

Tak

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 20:26

Der er ikke et sådan "hul", da man i DK er beskyttet af person-data-loven i et ekstremt omfang. Der er ingen som har mulighed for at sige om kunde og kortejer er samme person, så længe handlen foregår i DK.

Dog har de forskellige betalings gateways nogle bots, som er lavet for at opdage fraud, men de er relativt nemme at omgåes, hvis bare man har en smule omløb i hovedet.

Men der er da forskellige måder at tjekke op på fraud, f.eks. ved at be om en kopi af forskellige dokumenter... Selvfølgelig kan der osse snydes med det, men så længe man driver webshop, er der mulighed for fraud, desværre.

Anyway, ved en handel på så stort et beløb som du nævner, ville jeg sgu be om at kunden overførte beløbet pr. bankoverførsel i stedet, så skulle der jo ikke være det store at komme efter...

Held og lykke...

Dbh. Rasmus

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:50

Er 3D-secure ikke mulighed for at beskytte sig?

Ellers kan man jo kræve et personligt møde med kunden, og evt kræve bankgaranti på beløbet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 20:55

Verified By Visa og Master Secure Code giver jeg ikke meget for.

Langt de fleste hackere kan sgu sælge kort oplysninger med tilhørende VBV og MSC kodeord til, det er vist bare et spørgsmål om prisen....

Dbh. Rasmus

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 21:05

Hej Finn

Nu kender jeg ikke din forretning eller hvordan sådan noget gøres indenfor din branche, men umiddelbart ville jeg mene at du som minimum får kunden til at overføre/betale 50% af beløbet, det vil jeg ikke syntes der er noegt forkert eller underligt i, heller ikke for kunden, jeg er sikker på kunden også godt ved at det er mange penge for en butik.

Tag en positiv snak med kunden, forklar hvordan tingene er og at i normalt kræver 50% forud ved en så stor ordre, det ville jeg ihvertilfælde gøre.

Held og lykke med handlen.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:18

Hej Finn,

Bare fordi kunden er en privatperson, så skal han ikke have særbehandling. Jeg ville aldrig i livet acceptere betalinger på kreditkort over 10.000,-

Selv når jeg indgår aftaler med udenlandske leverandører og de første ordrer ikke overstiger kr 4-5.000, så vil de have pengene på forskud.

Hvis de kan, så kan du og jeg også. Hvis du nu tænker helt nøgternt over det, ville du så reagere, hvis du bestilte for 100.000 kr hos nogen og de så vendte tilbage og bad om halvdelen up front eller anden sikkerhedsstillelse?

Jeg ville hellere gå glip af ordren end tage risikoen på det. Du skal arbejde i meget lang tid for at tjene det tabte hjem igen og reelle kunder forstår godt, at du ikke synes, at de skal betale for de uærlige kunder.

I starten af et kundeforhold, så er det kun helt almindeligt at man beder om minimum 50% forud. Faktisk er det første gang nogensinde, at jeg hører om en webshop, der accepterer så store transaktioner som det du nævner.

Kort og godt - sikr dig selv og bed altid om 50% forskud på ordrer over 10.000,-

Så må du tale med NETS og finde ud af, hvad du skal kalde det, for at du kan få lov at hæve pengene på kundens kort. Måske designfee? Det kan ingen jo bestride, når det er smykker du laver custom made og der er vel ikke returret på custom made smykker?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 18:12

Hej,

Tak for de mange gode indslag.

Vi har som sagt hævet de første 20.000,- - som vi nu overvejer at returnere igen, da kunden pludselig ikke er til at få fat på - så igen er det en bøf - og beholder vi pengene, så får vi bare et charge back fee.

Det er så irritere mig er at vi har brugt så meget tid på hele denne sag, som egentlig for alle parter kunne være løst på en simpel måde.

HVIS vi netshops via NETS kunne sende en forespørgsel igennem til kort ejers bank, der sendte et brev, hvor ejer af kortet skulle bekræfte om at det var dem der havde lavet købet. Ingen får noget at vide om hvem der er hvem - og som ejer af kortet, ville jeg da også blive glad for at få dette brev, hvis det var misbrug - istedet at få chocket på mit kontoudtog.

Det eneste minus er at banken bliver gjort opmærksom på at man bruger en masse penge på f.eks smykker eller andet, men det er vel det mindste.

Vi havde på et tidspunkt en kontakt person i PBS (hed det dengang), som gjorde dette for os et par gange, men pludselig bad hun os om at kontakte NETS via de officielle kanaler, da hun ikke måtte hjælpe os mere - og siden er det som om ingen ved hvad man kan og må gøre og alle giver halve svar og beder os ringe alle mulige andre steder hen.  Jeg har flere gange bedt en af deres ansvarlige om at ringe, men ingen har gjort det endnu, det er lidt som om ingen ved hvad man kan/må gøre.

Vi vælger nu sikkert at politi anmelde denne kunde, da vi jo har både adresse, IP adresse og tlf nummer, som vi har snakket med dem på, men er dog meget utilfreds med den arrogante måde NETS og bankerne bare "trækker" på skuldrene og ikke har nogen måde de kan eller vil hjælpe på, da de ved at de bare kan sende kortmisbrug direkte tilbage til os shopejere igen.

Jeg kunne godt tænke mig der kom lidt mere sikkerhed for os shopejere på dette område, da der nu er så meget sikkerhed for forbrugerne - og det er altid deres sager der bliver taget op i medierne, men ingen har endnu gjort det modsatte!

Finn

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 18:40

Finn Koch:
Vi vælger nu sikkert at politi anmelde denne kunde, da vi jo har både adresse, IP adresse og tlf nummer, som vi har snakket med dem på, men er dog meget utilfreds med den arrogante måde NETS og bankerne bare "trækker" på skuldrene og ikke har nogen måde de kan eller vil hjælpe på, da de ved at de bare kan sende kortmisbrug direkte tilbage til os shopejere igen.

Med 99% sikkerhed får du ikke en skid ud af at politianmelde vedkommende, for er det en som har bare en smule styr på det han/hun laver, så har vedkommende brugt en anden socks (ip), en uregistreret taletids tlf., og adressen som varen skulle sendes til er sikkert bare en tom adresse eller lignende...

Men men, med en politianmeldelse har du da gjort hvad du kunne i det mindste Cool

Dbh. Rasmus

Fra Frederikssund
Tilmeldt 18. Sep 06
Fra  Urskiven.dk Skrevet kl. 11:31

@Rasmus

Tlf nummer og adresse passer sammen - dog påstod han det var kærstens adresse ?

Så enten er vedkommende MEGET dum - eller også så ved jeg ikke.

Men vi oplyser på vores hjemmeside at kortmisbrug vil blive Politianmeldt, så derfor så gør vi det normalt - og har endnu aldrig fået noget ud af det!  Denne sag er bare så oplagt, da alt stemmer, men alligevel ser ud til at være en prøve på at snyde sig til nogle hurtige penge

Finn

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 11:40

Kan det ik tænkes at han virkelig gerne vil købe det smykke...? Ellers ja, så er han meget dum...

Bor han langt fra dig...? Ellers er det sgu bare at smutte en tur forbi og se adressen....

Nej politiet gør ikke en skid ved den form for svindel, der skal man sgu være heldig, hvis man kan få dem op af stolen... Personligt synes jeg at det er spild af tid og sessourcer at politianmelde den slags, brug kræfterne og tiden på at få noget mere salg, og så bid den smule svindel i sig, som der nu engang vil være, så længe reglerne er som de er...

Held og lykke...

Dbh. Rasmus

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)