Ja, men så er det også frivilligt at du beder om problemer.
SPF recorden indgår som en faktor i de fleste antispam-scannere.
Ahhh... mon dog... nu har jeg ikke SPF og jeg oplever heller ikke mine mails bliver blokeret. Det er sandsynligvis en af faktorerne som antispam scannerene tæller med. Men det alene må simpelthen ikke være afgørende.
Ja, men så er det også frivilligt at du beder om problemer.
SPF recorden indgår som en faktor i de fleste antispam-scannere.
/Brian
Præcis!
SPF er vel lig med nummerpladerne på en bil.. Det identificere om du er den ret mæssige ejer, eller om du blot bruger en noname-smtp til at udsende mails fra i andres navne :-)
SPF er vel lig med nummerpladerne på en bil.. Det identificere om du er den ret mæssige ejer, eller om du blot bruger en noname-smtp til at udsende mails fra i andres navne :-)
Der er jeg ikke enig. Det er nemlig ikke påkrævet... det er en nummerplade. ;-) Jeg ser SPF som en ekstra service man kan sætte på for at vise hvor man sender sine mails fra. :-)
men nogle gundlæggende ting som bør være iorden er
- Rigtig SPF opsætning i din DNS - Følg op på om jeres nameserver er blokeret på spam lister. - Følg op på om jeres domain/ip adresse er blokeret på spam lister.
Ud over disse 3 punkter, vil nok sprøger dem i sender til hvilket spamfilter de bruger, ud fra det kan i måske ringe til deres spam udbyder og sprøger hvad der kan være årsagen til netop at i ryger i spamfiltert.
Håber det kan løse op på dine problemer ellers er du meget velkommen til at kontakte mig, min mail er paris@phptech.dk eller du kan ringe til mig pr. telefon 3170 306
Det er sandsynligvis en af faktorerne som antispam scannerene tæller med. Men det alene må simpelthen ikke være afgørende.
Men det kan det sagtens være, så tør du løbe risikoen ? Det er simpelthen tåbeligt at undervurdere SPF, når man ønsker at afsende e-mails til en stor mængde modtagere, som "lille" ukendt afsender.
Verden så meget bedre ud, hvis alle brugte SPF. Ikke at det er den ultimative løsning på SPAM problemet, for det er det ikke....