Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping, moms indenfor EU - Erhvervelsesmoms

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Dragør
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 37
Fra  Vincent W Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino,

Jeg opretter snart en dropshipping virksomhed, med varer fra andre EU lande, såsom Sverige, England og Tyskland. Varerne leveres direkte fra leverandøren til privatpersoner i Danmark. Privatpersoner betaler mig ved bestilling via webshoppen.

Jeg tjener via kickback fra leverandørerne. Når den udenlandske leverandør tager eks. 100,-, som jeg viderefakturerer direkte til slutkunden, skal jeg så egentlig tage 100,- + dansk moms?

Eller er erhvervelsesmoms at jeg siger; Varer for 100,- = for 80,- vare og 20,- moms. Disse 20,- bogføres som købsmoms og salgsmoms og går lige op i regnskabet???

Venligste hilsner.

Vincent

Benzinklubben.dk - Billigere brændstof til folket!! www.facebook.com/benzinklubben

Fra Risskov
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Utopians.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne også godt bruge et svar på dette, håber der er en som har 2 min. til et svar.

- Christian

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Vincent:
som jeg viderefakturerer direkte til slutkunden, skal jeg så egentlig tage 100,- + dansk moms

 

Natutrligvis skal du betale moms af det beløb du fakturere kunden.  Personligt tvivler jeg på hele din konstruktion er lovlig mht. moms, (hos din leverandør)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal tage 100 kr. + dansk moms, når du sælger i Danmark (eller til privatpersoner i andre EU-lande). Hvis du har købt og solgt en enkelt vare, ser det sådan ud:


Salg: 125 kr., heraf moms 25 kr.

Køb: 100 kr., heraf moms 0 kr. (der skal indberettes 25 kr. i erhvevelsesmoms og samtidig trækkes 25 kr. i købsmoms)

Fortjeneste: 0 kr. (men så får du jo provisionen fra din leverandør), salgsmoms at betale: 25 kr.

Dbh
Anette Sand




Fra København
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hvis erhvervsmomsen er mindre end salgsmomsen?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

altså erhvervelsesmoms - eller importmoms er jo - når varen er til momsmæssigt brug altid præcis 25% af varens pris+fragt som salgsmoms og samme som købsmoms så de udligner hinanden

Det er importmoms - som lægger sig i købs og salgsmoms med samme tal ved din import og den har ikke med momsen af dit salg at gøre. (som om den lægger sig under salgsmoms den ene halvdel) Det er altid samme tal - under købs og salgsmoms som importmoms - som Anette beskriver

Du skal lægge moms på dit salg - og den moms skal du så fuldt ud indbetale (det er dine kunder der betaler den til dig)

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  kan gøre det lettere - der er skemaer

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, jeg tror måske jeg misforstår. Jeg køber en ting hos et firma i EU her er der 17% Vat når jeg sælger det samme produkt hos mig tager jeg 25% moms så for mig at se er der 8% forskel.

Jeg er bare interesseret i hvordan jeg udligner denne, da jeg går ud fra jeg ikke må "snyde" skat for de 8%.


Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som dansk virksomhed have dine varer leveret momsfrit fra andre EU-lande og skal derfor ikke betale de 17% VAT. Hvis du gør det alligevel, skal de enten tilbagesøges (men der er så vidt jeg ved restriktioner, hvis man ikke har forsøgt at undgå at betale den udenlandske moms) eller betale det, men så er der ikke fradrag. Hverken moms- eller skattemæssigt.

Derfor er der ikke noget spørgsmål om udregning: Du betaler 0 kr. i moms i udlandet men afregner på vegne af din leverandør dansk moms, som du herefter kan trække fra - så det giver et rundt 0. Og så sælger du præcis som sædvanligt.

Dbh.
Anette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Otto Juul:

Okay, jeg tror måske jeg misforstår. Jeg køber en ting hos et firma i EU her er der 17% Vat når jeg sælger det samme produkt hos mig tager jeg 25% moms så for mig at se er der 8% forskel.

Jeg er bare interesseret i hvordan jeg udligner denne, da jeg går ud fra jeg ikke må "snyde" skat for de 8%.


Det jeg ikke helt forstår er - du køber varen i EU og så skal du ikke betale tysk moms når du opgiver dem dit moms nr (cvr med dk foran). Du skal ha varen uden moms og så angive importmoms som angivet i tidl, svar

Du betaler derved IKKE moms af importen - men 25% moms på dit salg uden momsfradrag - som forklaret. Der er jo ikke betal nogen moms - altså er der ikke en købsmoms at trække fra

At du betaler - HVIS du betaler tysk moms- så er det en fejl og dit eget valg, så den vil du ikke kunne få fradrag for på nogen måde - heller ikke som udgift, da det er din pligt at sikre, du ikke betaler en overflødig moms. HVIS det er under 50 Euro kan du tage det som udgift, men ikke som moms som jeg husker det

Momsreffusion kan kun søges for udgifter betalt i f.eks. Tyskland, mad og ophold osv - ikke varer du får tilsendt og fejlagtigt betaler tysk moms af

Du skal kræve regning uden tysk moms til dit danske moms nummer som køber varen - sværere er det ikke - og så er det de 25% importmoms under salgsmoms og samme beløb under købsmoms = 0 kr udgift ved import - og ved salg 25% salgsmoms som din kunde betaler - og du sender videre til skat

Overvej en online bogholder til at styre det for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)