Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ekstern harddisk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Min efterhånden meget gamle ekstern harddisk er ved at være meget slidt og trænger vist til en udskiftning.

Jeg ønsker en med rigtig meget plads, men hvad er den bedste løsning?

Er det bare at søge på google og købe den billigste forhandler, som sælger en varen med mest lagerplads?

Eller er der andre gode muligheder, hvad benytter I?

Vil de ikke falde meget i de næste par år? Bør man derfor vente med at købe en til flere tusinde, til de kommer lidt længere ned i pris og så bare købe en middel nu?

Benytter I trådløs, online, eller hvilke løsning?

På forhånd tak!

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har efterhånden lært mig selv kun at købe efter behov, så sparer du en bunke penge, der er ingen grund til at betale penge for plads som du ikke bruger nu. Har god erfaring med at have flere mindre diske i stedet for en stor, så gør det heller ikke så ondt hvis den ene går i stykker.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil nu også sige køb efter behov. Jeg har selv en på 1 TB og selvom jeg bruger forholdsvis meget plads har jeg stadig 700 GB tilbage endnu, så jeg har lang vej til en på 2 TB eller over. :-)
Jeg gav omkring 1000 kr. for min for 1½ år siden hvis jeg vil tro nu og den virker stadig fint. Jeg ved ikke om jeg bare er heldig men jeg kan ikke se nogen grund til lige nu at give flere tusinde kroner for en.
Men det kommer jo helt an på hvor meget plads du skal bruge!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Kina, Pearl River Deltaet
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 04:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige købt 2 Samsung, som hver er på 1 TB. De koster omkring 750 kr pr stk.
De behøver ikke ekstern strømforsyning og fylder ikke ret meget.

For flere tusinde får du de store forkromede løsninger til hjemmet.
For mig virker GB prisen billig og jeg kan ikke forestille mig, den kan falde i samme hastighed som for få år tilbage.
Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 05:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hornslet
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Viradata Viradesign Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil også anbefale dig at købe en WD med 2 GB for KUN 579 kr det er meget billigt og WD er virkelig et rigtig godt mærke inden for Externe Harddiske :)

Mvh
Casper

Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene allesammen.

I har nok ret, jeg skal kun købe efter mit behov og så stort er det nu heller ikke.

Så jeg vil starte ud med at købe én med en fin kapacitet, som også gerne må kunne fungere uden strøm og være lidt handy!

Linket som bliver linket ser rigtig spændende ud, mon ikke man bare skal snuppe sådan en :-)

E-opgaver.dk – En samling af opgaver fra universitetet.

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg købte en 1 TB for ca. et år siden, den kostede ca. 1000 kr, det var sådan en fætter med en ekstern strømforsyning. Nu har jeg ca. 200 GB private data så jeg besluttede mig for at købe en mindre disk som kun skulle have strøm for USB stikket, den var på 500 GB og kostede ca. 500 kr.

Havde jeg købt den lille disk for at år siden så havde den vel kostet ca. 1000 og så havde jeg dækket mit behov til private data og sparet 500 kr for jeg bruger jo ikke al den plads.

Når det er mere seriøse data så vil jeg helst have mange diske i en ekstern server kun til backup så alt er automatisk, men det er en anden snak.

Køb efter behov og gem pengene som er sparet i en syltetøjskrukke, når du så skal bruge mere plads så vil du finde ud af at du kan få den plads du skal bruge til den halve pris senere.

Sådan har det været ihvertfald de sidste 10 år jeg har købt dimser.

Nu kan man godt blive revet med nogle gange og så er det jo ens ego behov som skal dækkes...så kan det ikke blive stort nok Cool

Tilmeldt 20. Jan 11
Indlæg ialt: 343
Fra  ZXNET Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

medalje:

Mange tak for svarene allesammen.

I har nok ret, jeg skal kun købe efter mit behov og så stort er det nu heller ikke.

Så jeg vil starte ud med at købe én med en fin kapacitet, som også gerne må kunne fungere uden strøm og være lidt handy!

Linket som bliver linket ser rigtig spændende ud, mon ikke man bare skal snuppe sådan en :-)

Man går aldrig fejl af en Western Digital disk Smile der er da plads på den disk må jeg sige og super pris.

Fra Kina, Pearl River Deltaet
Tilmeldt 12. Sep 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du, at du gerne vil have en lille handy en så skal du være opmærksom på, at den WD på linket er en 3.5"
Den skal også bruge en ekstern strøm kilde. Den kan ikke fungere udelukkende ved hjælp af USB som du gerne vil.

Nedenstående link er en 2,5" og eneste kabel er USB stikket.
Samsung S2 Portable 1 TB

Jeg er enig med de andre i, at Western Digital er et fantastisk mærke. Pga af fysisik størrelse, kapacitet, pris og størmkilde har jeg de sidste 3 år brugt Samsung. Og det har været uden problemer.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)