Måske jeg kan hjælpe dig lidt. Som tidligere sælger for DGS så har jeg ihvertfald en del viden og erfaringer om deres produkter.
Hvis ikke at du er håndværker eller fra ganske få andre brancher ville jeg nok holde mig langt væk fra telefonbøgerne.
DGS hovedprodukt er telefonbøgerne og har derfor har de en fanatisk interesse i at beholde deres indtægt fra dem selvom den reelle brug af telefonbøgerne er minimal. Dog kan jeg erfaringsmæssigt fortælle at tømrer, murer, malere osv. får opkald gennem telefonbøgerne... og det er i min erfaring både potentielle kunder som søger en leverandør og kunder som blot mangler et bestemt telefonnummer på en bestemt leverandør.
Men at bruge et stort beløb til annoncering i telefonbøgerne er for 99%´s vedkommende spild af penge. Skal man stå der, så begræns budgettet.
Et af DGS salgsargumenter er af store annoncer skaber mere synlighed og dermed større chancer for at blive valgt af en potentiel kunde. Men i min erfaring er det sjældent at en kunde vælger en tømrer til en 100.000 kr´s opgave i telefonbogen... så hold dig langt væk fra dyre annoncer. Synligheden er dyrtkøbt alt for ofte.
Generelt er det en forsvinde lille del af samfundet der stadig bruger telefonbøgerne, så det er lidt en lille lottobillet om du får noget ud af din annoncering eller ej... så køb en enkelt kupon og håb at du kan få lidt ud af den... hvis ikke... har du ikke spildt alt for mange af dine penge.
Annoncering på deres internetside handler meget om de rigtige søgeord og visningsområder. men det er en helt anden snak...
Og pres dem på prisen... de er ofte villige til at give dig en masse anden annoncering med i prisen blot for at få dit engagement... og husk opsigelses frister så du kan presse dem yderligere til næste år... hvis du har brug for yderligere hjælp eller hjælp til forhandlingen med DGS kan du skrive til mig... Jeg hjælper en del virksomheder med at forhandle priser på deres vegne.