Hej alle! Man kunne vel lave et genbrugssystem, hvor man afleverede sin gamle smadrede pose, og fik "pant" til en ny pose? Det kræver jo ikke det vilde at udvikle? |
Hvis jeg var Adm. Direktør i dit eget eksempel i f.eks. Føtex.
Hvis jeg kunne købe 10.000.000 poser ind til 5 øre stykket og sælge dem videre til 2.50 kr stykket.
Hvis vi nu siger at jeg får solgt alle poserne. Så har jeg solgt dem for 25.000.000 og jeg har kun givet 500.000 kr for dem.
Så tjener jeg 24.500.000 kr.
Hvis man tænker miljørigtigt, så ville det være smart med noget genbrug. Men tror det vil kræve meget for at få en virksomhed til at tage imod en gammel pose og give dem en ny. Hvis de ydermere også skulle betale for anskaffelse af en "pant" maskine.
Og så tror jeg at der er alt for lidt forbrugere der vil gå rundt med en ødelagt pose for at aflevere den og få en ny. Så hellere give 2.5 kr for en ny. De fleste laver jo impulskøb efter arbejder.
Men bestemt en god idé. Ellers burde man bare sælge kurvene i butikkerne til en fair pris. Og hvis folk ikke har brug for dem eller finder nogle. Så kan de få refunderet pengene. Så de dage hvor de har brug for den til at transportere varer ud i bilen og hjem. Så kan de tage den med hjem og hvis de kommer igen næste dag og kun skal have en sodavand. Så kan de aflevere den og få pengene refunderet.
Men der er jo en form for genbrugssystem, hvor man kan afleverer sin gamle smadrede pose ved næsten alle flaskecontainere. Men hvad der skal til for at få folk til at have en form for pant. Det ved jeg ikke.
Men de kunne jo lave et koncept, at f.eks. i en weekend. Der kan man ved aflevering af en ødelagt pose få en ny gratis. For at de ikke skal smides på vejene.
Kan du beskrive lidt nærmere hvad du mener?
Med venlig hilsen.