Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste community CMS?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ohøj,

Jeg har kigget rundt på diverse løsninger på nettet med det formål at oprette et online community. Nu kan et online community være mange ting, men jeg forestiller mig noget a la http://www.kommunikationsforum.dk/. Ja, jeg ved godt, at det koster det hvide ud af øjnene at lave sådan et fra bunden af (nok over en halv million kroner - har jeg ret?). Nu er planen ikke at lave hele siden på én gang - eksempelvis kan man starte med et forum + blogging funktion og senere tilføje diverse ting.

Af gode grunde har jeg ikke råd til at starte sådan noget op uden nogen form for template - i hvert fald ikke sålænge det koster over de 50-100.000 kr.

Så kommer millionspørgsmålet: Hvad i alverden skal man så vælge som template? Joomla? Drupal? Umbraco? Andre? Måske et ikke-CMS system?

God weekend!

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 17:18

wordpress med buddypress plugin er en ok loesning. Giver brugerne blogs, statusopdateringer, profiler, "venner", osv. 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 17:18

Drupal ville hvertfald være optimal efter min mening til et sådan site, især hvis den skal ligne det link du giver.

Men er det fordi du selv vil udvikle den eller få et firma til det?

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 17:21

Niclas Schumacher:

Drupal ville hvertfald være optimal efter min mening til et sådan site, især hvis den skal ligne det link du giver.

Men er det fordi du selv vil udvikle den eller få et firma til det?

Ja og nej: Baseret på hvad I synes er bedst, vil jeg i gang med at lære eksempelvis drupal. Hvis det viser sig, at jeg elsker at arbejde med det, vil jeg selv lave hjemmesiden - ellers må jeg outsource det.

Hvor mange timer vil det tage at lave en kommunikationsforum.dk-lignende side? Jeg ved godt, at det er meget svært at svare på, men taler vi om 50-100 timer eller 500-1000 timer?

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:13

Buddypress er også  rigtig interessant, men stadig i "støbeskeen" hvis man kan sige det sådan. Der er mange frameworks du kan vælge, men så skal du os ha en programmør ind over, og det er selvfølgelig også bedst selv med en fuldendt CMS system, da der er mange af tingene man vil have customized. Du kan faktisk nå rigtigt langt for 10.000-50.000 kr men så skal du nok outsource det, jeg er i kontakt med et ummidelbart godt team i Indien, og er selv i gang med et rimeligt stort projekt som bliver bygget fra bunden, og som er ved at tage form. Men eventuelt smid mig en PM, hvis det er noget du nogensinde skulle få brug for.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 18:15

Men er buddypress ikke mere for små communities, hvor der ikke foregår lange diskussioner, deles mange filer etc?

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 18:18

lavet i buddypress:

http://www.ooizit.com/ 

http://solopracticeuniversity.com/

h-mag.com

Hvad er det for nogle filer du snakker om? samples, jeg kan ikke se hvorfor der ikke skulle kunne føres større diskussioner på et buddypress-site. 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 18:22

Jeg er enig i at buddypress ikke er helt modent. Men hvis man selv kan kode lidt eller betale sig fra det, saa kan man naa langt. 

2 eksempler paa buddypress: http://toolturf.com 

www.cq-blogs.com (testside)

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Skrevet kl. 18:58

Det her bliver mere og mere forvirrende, hehe.

Men altså - man kan jo altid starte med noget, og senere skifte til noget andet. Her tænker jeg specifikt på mht. migrering af data. Hvis folk nu laver nogle profiler, skriver i debatten, laver nogle blogs - vil det så være en smertefuld oplevelse at skifte fra eksempelvis buddypress til drupal?

Tilmeldt 24. Nov 10
Skrevet kl. 19:01

-

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)