Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 sider hacket i dag, er det på grund af det er fredag den. 13.?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv i dag har jeg fået hacket 2 sider og lagt et budskab ud om Fuck Danmark osv.

Er bare træt af det og troede faktisk jeg var forskånet for den slags, for det er sider med meget lidt trafik på, men så heldig var jeg ikke.

Begge sider ligger hos Gigahost og nu bekymre det mig om jeg kan risikere noget med de andre sider, som ligger på samme sted.

Er der andre der har oplevet det samme i dag og hvad skal jeg gøre for at undgå det igen?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kim

Det har intet med datoen at gøre, din side er konstant under automatiseret angreb og ved et tilfælde kom de ind i to af dine sider idag ... du kan roligt forvente at dine andre sider er i farezonen også.

Du skal samarbejde med din web-leverandør og få fundet ud af hvordan de er kommet ind, hvad de har lavet og hvordan du ryder op efter dem, sikrer dig mod installerede bagdøre og så ellers får genetableret din drift.

Fejlen kan både ligge hos dig, f.eks. i det software du benytter, samt hos din udbyder ... dog lyder det her som om fejlen er din ellers havde dine andre sider nok også haft problemer :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18

Kim:
Begge sider ligger hos Gigahost og nu bekymre det mig om jeg kan risikere noget med de andre sider, som ligger på samme sted.

Jeg er 110% enig med Mikkel utroligt men sandt!

Dog vil jeg sige - sidst jeg hjalp en kunde med en side hos Gigahost, havde de via noget gammelt opensource CMS, hacket sig adgang til en filemanager.

Problemet var så bare at de kørte alle 20 websites under samme user hos Gigahost, dvs da de fik adgang til site 1, havde de også adgang til de 19 andre - og bingo - en masse index filer var erstattet.. Heldigt nok var det næsten kun index filerne de havde rørt lige i det her tilfælde - dog havde de lagt en enkelt bagdør ind i form af et script.

Det kommer MEGET an på om, du har en stor shared account, og så på hvordan de har fået adgang, til de to sites..

Hvis dine sites er meget små så tilbyder vi fx gratis webhoteller på 50 mb, hvor man sagtens kan kører en blog etc..

Håber det hjalp :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 17:20

Kim,

Du skal have skiftet alle koder, ftp, email osv, der er en risiko for at de har opsnappet det og vender tilbage

Sig til hvis der er noget jeg kan hjælpe med

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)