Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fredag den 13 ( en tænk ud af boksen opgave )...

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

H∑nning:

OK så alle jason mam ok

Det sætning er en smule kryptisk efter min mening.

Men ja, hvis du lægger værdien af JASON sammen så giver det 45 - og når du lægger værdien af MAM sammen - så giver det ??.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:14

Jeg ville løse den ved at oprette 4 anonyme amino profiler og poste henholdvis 10, 11, 12, 14 :-)!

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:24

Casper Schneidereit:

Jeg ville løse den ved at oprette 4 anonyme amino profiler og poste henholdvis 10, 11, 12, 14 :-)!

Jeg har ikke tænkt mig at afsløre den sådan uden videre. Det er altså ikke godt nok bare at gætte sig frem på den måde, den skal følges op med en forklaring.

Opgaven er ikke en jeg selv har opfundet, det er en jeg fik præsenteret via et forum, og jeg løste den som den første, vel og mærke uden hints. Det tog mig også godt 24 timer at knække lortet.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 14:26

Jeg har taget udgangspunkt i det engelske alfabet og givet a værdien 19, b 20 osv..

Så kan jeg få JASON =

J = 2

A = 19

S = 11

O = 7

N = 6

hvis man altså lægger dem sammen - så får jeg M+A+M = 5+19+5 = 29... så det passer nok desværre ikke helt. Det er nok ikke den vej...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:27

MAM=27

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:33

jjn:

Jeg har taget udgangspunkt i det engelske alfabet og givet a værdien 19, b 20 osv..

Så kan jeg få JASON =

J = 2

A = 19

S = 11

O = 7

N = 6

hvis man altså lægger dem sammen - så får jeg M+A+M = 5+19+5 = 29... så det passer nok desværre ikke helt. Det er nok ikke den vej...

Naturligvis passer det ikke. Man kan jo kun vælge mellem 10, 11, 12, 13 og 14 - og jeg givet jer hintet om at 13 ikke er med i spillet.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 14:34

Selvfølgelig - det var også mere et forsøg på at lokke fremgangsmåden ud af dig :-) men jeg prøver videre.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:39

jjn:

Selvfølgelig - det var også mere et forsøg på at lokke fremgangsmåden ud af dig :-) men jeg prøver videre.

Det er rigtigt nok at man skal lægge nogle tal sammen. Men, kender du ikke nogle simple systemmer hvor:

A kan være 4 - men A kan også være 8

J kan være 6 men J kan også være 7

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 14:44

Jo da, men der har jeg som regel lidt mere at gå efter. Jeg tror desværre ikke min idé med alfabetet holder. Så det handler om at finde værdierne af J A S O N og så hvilket forhold M har til resten af det afgrænsede sprog med 6 karakterer i.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Skrevet kl. 14:53

jjn:

Jo da, men der har jeg som regel lidt mere at gå efter. Jeg tror desværre ikke min idé med alfabetet holder. Så det handler om at finde værdierne af J A S O N og så hvilket forhold M har til resten af det afgrænsede sprog med 6 karakterer i.

Yeahhhh, fuck alfabetet, its out of date.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)