Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Lad mig gå direkte til spørgsmålet.

Er det lovligt at købe store partier hjem fra forhandlere på ebay (hovedsagligt fra kina), og sælge det i sin webshop på hobby-basis, uden at momsregistrere sig i første omgang?

Og kan man risikere, at det bliver taget i tolden?

Skal selvfølgelig lige nævnes, at de ting jeg tænker på ikke er elektronik, men tøj mm. Og yderligere skal det nævnes, at det ikke handler om fake-produkter.

Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 08
Skrevet kl. 22:41
Fra København Ø
Tilmeldt 25. Feb 08
Skrevet kl. 22:42

bump

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:45

Hej Fyren

Tror ikke Amino er så glad for at du bumper :)

Men hensyn til ebay sjov der, så skal du nok lige snakke med told og skat om det først.

Mvh

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54

Fyren4:
Er det lovligt at købe store partier hjem fra forhandlere på ebay (hovedsagligt fra kina), og sælge det i sin webshop på hobby-basis, uden at momsregistrere sig i første omgang

Nej. Du skal importørregistreres når du importer varer fra lande uden for EU. For at blive importørregistreret skal du momsregistreres. Det følger af Toldlovens § 29.

Jo - der er stor risiko for at de varer tilbageholdes i Tolden, hvis ikke der er orden i papirene.

/Henrik Koudahl

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 22:57

Hej Fyren4

Hvis du handler med lande uden fra EU som f.eks. Kina, så skal du registreres som eksportør eller importør. I dit tilfælde er det så importør, da du opkøber varer fra dem og mener også at det kræves momsregistrering, for at registrere sig som importør. Men ellers kontakt skat.dk de er gode til at vejlede en, når man står med spørgsmål til ( hvad der er lovligt og ulovligt )

Mvh.

Kristian Lim Andersen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)