Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer. Jeg er ved at starte op som webdesigner, og tænkte på om det er lovligt at lave en hjemmeside for en kunde, hvor betalingen vil være x antal måneders husleje hos virksomheden jeg laver hjemmeside for? De har nemlig et lokale med 4 kontor, så hvis jeg lejer mig ind i det ene, og får lad os sige 5 måneders husleje istedet for betaling for hjemmesiden, er sådanne byttehandler lovlige?

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:42

Selvfølgelig er de det, du sender blot din kunde en regning på, lad os sige 10.000kr, og de sender dig en regning på 5 måneders husleje á 2000kr, så lader i de to udligne hinanden ... det har din bogholder styr på hvordan man gør (og hvis ikke så er der andre herinde der kan fortælle dig hvordan man gør det )

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 17:46
Okay, tusinde tak for hjælpen. Kunne godt tænke mig at få at vide hvordan man gør :-)

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:05

Du gør præcis sådan som jeg har fortalt dig ... sender ham en regning på x-tusinde kroner, og han sender dig en, samme dato på samme beløb.

Punktum :-)

Bogføring skal du enten købe ude i byen eller lære selv, det er ikke noget man lige kan svare på  hvordan du laver :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09

Hvis I begge er momsregistreret er det nok at den ene af jer laver en faktura/bilag, som beskriver hvem der har byttet og ikke mindst hvad der er byttet samt værdien af bytteriet. For den anden virksomhed er en kopi af dette bilag tilstrækkeligt for at opfylde lovens krav

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:18

Henrik Koudahl:
Hvis I begge er momsregistreret er det nok at den ene af jer laver en faktura/bilag, som beskriver hvem der har byttet og ikke mindst hvad der er byttet samt værdien af bytteriet. For den anden virksomhed er en kopi af dette bilag tilstrækkeligt for at opfylde lovens krav

Fordi jeg går på Handelsgymnasiet ved jeg nogenlunde, hvordan det, du beskriver, skal gøres, men for en, som ikke gør, så kunne jeg forestille mig, det er ret uforståeligt. Ikke at jeg tror, Emil selv skal ud og lege bogholder, men det kunne jo være, det kunne blive nødvendigt for dig en gang at forklare det til en, der SKAL bruge det, så tag det ikke som kritik, mere som et venligt råd :-)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)