Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af mål og kanaler i Google Analytics, er dette rigtigt?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal vi altså have sat sporing på i vores checkout flow. Jeg har tit truet med at nu-er-det-nu, men aldrig fundet ud af hvordan. I dag har jeg så fundet nedenstående og udfyldt felterne, men ser det rigtigt ud? Vil dette give mig informationer om hvor i checkout-flowet kunderne falder fra? Er det den rigtige måde jeg benytter goal an funnels på?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:50

Det ser rigtigt ud ja.. Og ja - det vil give dig en indikation af hvor kunderne falder fra.. Når du er inde i analytics, - så kig under ->mål -> kanalvisualisering, - så får du den fineste tegning over hvor de hopper af, -og hvor de evt. hopper hen. - Om de forsvinder helt ud af siden, eller går tilbage til sitet... Dog skal du være opmærksom på, hvis dit flow giver mulighed for at springe kurven over,og gå direkte til f.eks. leveirngsoplysninger, -så får du ikke de sidst nævnte med i statistikken.

vh/ Ulrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:05

Ulrik - mensbasic.dk:

Det ser rigtigt ud ja.. Og ja - det vil give dig en indikation af hvor kunderne falder fra.. Når du er inde i analytics, - så kig under ->mål -> kanalvisualisering, - så får du den fineste tegning over hvor de hopper af, -og hvor de evt. hopper hen. - Om de forsvinder helt ud af siden, eller går tilbage til sitet... Dog skal du være opmærksom på, hvis dit flow giver mulighed for at springe kurven over,og gå direkte til f.eks. leveirngsoplysninger, -så får du ikke de sidst nævnte med i statistikken.

vh/ Ulrik

Uha.. Tak.. og med bonus info. Vi tilbyder netop dem der gerne vil gå direkte til kassen (Adresse information). Hvad gør man så for at få disse med?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:38

Opretter et ekstra mål med et trin mindre - altså uden "kurven"... Det gør dog du lige skal holde tungen lige i munden, når du læser dine rapporter.. For umiddelbart vil din konvertering så stige til det dobbelte, idet en kunde så kan risikere at gennemføre 2 mål.. Men graver du lidt dybere i rapporten kan analytics godt finde ud af det, - og du får de rigtige tal..

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)