Jeg søger en telefon eller enhed som er simpel og billig. Jeg har kigget på rigtig mange forskellige. Bla. Fritzbox, Yealink. Jeg forestiller mig at jeg har et IP telefoni abb. hos en udbyder og så én enhed der kan det hele og ikke koster særlig meget. Man må kunne få en ip telefon der er således indrettet, at når kunderne ringer ind, bliver de mødt af en velkomst, og et valg mellem at tste 1 for ... og to for.... så skal der stiles om til et alm. mobiltelefonnummer og hvis der ikke svares på detteinden for 20 sek stilles videre til et andet. Alt i mens kunden kun høre rar musik i sit øre. Hvis ikke der så er nogen der svare skal den gå tilbage til menen. Jeg tror simpelhen ikke på at der ikke skulle findes en smart og billig ip telefon der kan dette uden at man skal have alt mulig andet gøgl tilkoblet,.,,
Det kræver dog at de mobiltelefoner du vil bruge i løsningen er erhvervsabonnementer hos Telenor
Funktionaliteten at der skal stilles tilbage til menuen hvis ingen af telefonerne under et givent tastevalg svarer understøttes desværre ikke, men på søgeplan kan du tilvælge en funktionalitet så brugeren får præsenteret muligheden for at taste 1 og springe til en telefonsvarer og lægge besked. Disse beskeder kan du så f.eks. få leveret pr. mail, eller ringe op for at aflytte.
Abonnementsprisen er (well, en del) højere end et "almindeligt" IP-telefoni abonnement, til gengæld skal du ikke selv investere i hardware eller betale for viderestillingen til mobiltelefoner. Hvorvidt dette er en prismæssigt fornuftig løsning for dig, afhænger altså af hvor mange minutters indgående kald du har der skal ind på mobiltelefonerne - er behovet beskedent vil en forbrugsafregnet løsning være billigere.