Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annonce plads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at lægge det sidste på plads, til en hjemmeside, som pt har fået en masse positive tilkendegivelser, siden bliver gjort offentlig den 1 August 2011 og jeg påtænker at sælger noget annonce plads, men da det ikke er min stærke side, vil jeg høre om der er andre som har erfaringer med dette og hvad sådan noget kan koste.

mvh.

Halton

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:36

Vil du begynde at sælge annonce plads allerede nu og hvorfor?

Synes det er meget tidligt når hjemmesiden først kommer på vingerne den 1 August 2011.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:43

nej jeg vil ikke begynde at sælge nu, men jeg vil begynde at forberede mig på at finde de virksomheder som skal kontaktes, og begynde at regne lidt på hvad de evt skal/vil kunne betale

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:03
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 11:56

Hej Halton,

Det afgørende for prisen på dine annoncer er hvem er brugerne (segment) og hvor mange visninger har du.

Jo mere specifik din side / dermed brugere er, jo nemmere at det at forsvare en højere pris.

Om handler din side golf, aktier, mærkevarer af en art, så siger det noget om brugerne og gør det nemmere at sælge annoncer ind for golfudstyr, golfrejser, mærkevarer etc... Disse annoncører er typisk mere modtagelige for at skulle betale mere...

Besøgende, hvis der ikke er nogen som besøger din side, så tjener du heller ikke noget, så er det ligemeget om du bruger affiliate, cpm eller cpc eller fast pris for et måneds sponsorat...

jeg vil anbefale dig at sælge faste pladser for et symbolsk beløb i starten, så får du nogle annoncører, du viser andre annoncører at du har annoncører (ofte er der en lemming effekt, har du først en eller to så følger resten) men samtidigt giver du dine annoncører en værdi billigt og hvis de laver salg på det, så vil de også betale mere næste periode selv om du måske ikke har millioner af sidevisninger...

Det jeg prøver at sige er at du får svært ved at beregne en pris i nu, lav heller en plan for de første 3 måneder, om at du vil have den og den som annoncører, og de får det gratis eller til et meget lavt beløb...

Bare lidt råd herfra

/M

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)