Hej Halton,
Det afgørende for prisen på dine annoncer er hvem er brugerne (segment) og hvor mange visninger har du.
Jo mere specifik din side / dermed brugere er, jo nemmere at det at forsvare en højere pris.
Om handler din side golf, aktier, mærkevarer af en art, så siger det noget om brugerne og gør det nemmere at sælge annoncer ind for golfudstyr, golfrejser, mærkevarer etc... Disse annoncører er typisk mere modtagelige for at skulle betale mere...
Besøgende, hvis der ikke er nogen som besøger din side, så tjener du heller ikke noget, så er det ligemeget om du bruger affiliate, cpm eller cpc eller fast pris for et måneds sponsorat...
jeg vil anbefale dig at sælge faste pladser for et symbolsk beløb i starten, så får du nogle annoncører, du viser andre annoncører at du har annoncører (ofte er der en lemming effekt, har du først en eller to så følger resten) men samtidigt giver du dine annoncører en værdi billigt og hvis de laver salg på det, så vil de også betale mere næste periode selv om du måske ikke har millioner af sidevisninger...
Det jeg prøver at sige er at du får svært ved at beregne en pris i nu, lav heller en plan for de første 3 måneder, om at du vil have den og den som annoncører, og de får det gratis eller til et meget lavt beløb...
Bare lidt råd herfra
/M