Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ung og virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har i de seneste mange måneder nærstuderet Amino, men jeg synes ikke rigtigt at kunne finde svar på mange af mine spørgsmål - og sikkert også spørgsmål som andre unge studerende og iværksættere sidder med. Svar helst kun hvis du kender svar på en eller flere af spørgsmålene, og helst ingen spekulationer - jeg og måske andre har brug for en facitliste som vi kan følge.

- hvordan forholder det sig når man er studerende og på SU?
  - skal man ændre Skat under MinSU.dk?
  - andet man skal vide?

- hvordan får man et CVR-nummer? Gerne en guide.
  - SKAL man momsregistreres?
  - kommer firmanavnet til at hedde Firmanavn v/ Mit navn, når man opretter en enkeltmandsvirksomhed, eller bestemmer man selv det?
  -  er der nogle små ting man kan glemme, men som er vigtige?

- hvordan laver man regnskab?
  - hvordan indberetter man Skat, Moms og andet?
  - hvad er sidste frist på diverse indberetninger?
  - må man godt droppe papirudgaverne af regnskabet, og evt. lave et program til det?
  - nogen skabeloner til et regnskab som man kan gå ud fra?
  - hvor lang tid skal et regnskab gemmes?
  - andre MEGET vigtige ting?
  - nogen billige/gode SU-venlige revisorer?

Jeg glæder mig meget til, at se hvad folket har at sige, og se om vi ikke kan få klarlagt en masse af de her ting, som tydeligvis også fylder en del i debatten. Det kunne være dejligt med en liste over de meget oftest stillet spørgsmål, og få en endelig udgave af svarene.

Mange tak for jeres tid!

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:08

jeg kan love dig at 97% af alt dette allerede er inde på Amino og let tilgængelig, jeg tvivler på nogle vil sidde og svare på den store liste, når det allerede er gjort. Jeg vil desværre ikke sidde og finde alle de ting til der, (simpelthen for mange punkter) men brug google til at søge med, det er din bedste ven. (forhåbentlig ikke, men you get the point)

Tilmeldt 11. May 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:12

Hej

Tak for dit svar. Pointen med tråden er at få samlet alle de her almindelige spørgsmål under ét samlet punkt. Desværre synes jeg ikke, at kunne få noget entydigt svar på en hel del af mine spørgsmål. Der synes, at være en del forskellige svar, og det kan man ikke rigtigt kalde for en facitliste.

Tak. :-)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:07

Heinoen:

Hej

Jeg har i de seneste mange måneder nærstuderet Amino, men jeg synes ikke rigtigt at kunne finde svar på mange af mine spørgsmål - og sikkert også spørgsmål som andre unge studerende og iværksættere sidder med. Svar helst kun hvis du kender svar på en eller flere af spørgsmålene, og helst ingen spekulationer - jeg og måske andre har brug for en facitliste som vi kan følge.

Hej Heinoen

Jeg må tilslutte mig ovenfor. Det er muligt der er studerende herinde, som har været igennem hele møllen som kan besvare dig, men ellers er mange af svarerne kommet i flere tråde. Og jeg syntes en del af de spørgsmål du har, burde gøre at du deltog i nogle af de start op events der findes omkring i landet. De giver gode svar på mange af de forskellige ting, og f.eks. KEC (Københavns Erhvervscenter) havde igår et start up møde med speedrådgivning, der var helt gratis...Det burde jo være guf for nye iværksættere som har en håndfuld spørgsmål der mangler besvarelse.

Endvidere bør man i mine øjne læse nogle af de guides der er til iværksætter opstart.

Mvh. Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 19:58
Amino Wiki linker faktisk direkte fra dit indlæg til info kan man så også sige. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Randers
Tilmeldt 16. Dec 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:56
Hej Mange gode spørgsmål :) Du kan finde svar på meget af det her: http://www.1264.dk/side5.html Det er en Amino'er som har været utrolig sød, at lave en udførlig guide, som besvarer mange typiske iværksætterspørgsmål :D Held og lykke med projektet. Mvh. Michael
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 21:42

Michael Jørgensen:
Hej Mange gode spørgsmål :) Du kan finde svar på meget af det her: http://www.1264.dk/side5.html Det er en Amino'er som har været utrolig sød, at lave en udførlig guide, som besvarer mange typiske iværksætterspørgsmål :D Held og lykke med projektet. Mvh. Michael

Allerførst: Mange tak for din henvisning, Michael Smile

Hej Heinoen

Som Michael skriver kan du finde svar på mange af de spørgsmål som du sidder med nu - og som du måske ikke troede at du sad med nu i min guide :o)

Jeg kommer til at rette guiden til med jævne mellemrum, har bl.a. næsten lige rettet den til, så der står mere om udenlandsk moms og om varemærker.

Hvis du synes at der er nogle ting, som med fordel kunne komme med i næste udgave af guiden, så må du meget gerne sende mig en mail. Held og lykke med projektet,

Susan :o)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)