pengene er der altid hvis det er noget man virkelig brænder for og tror på, self indenfor rimelige rammer hvis der står 0 på bankbogen, men 10.000-100.000 skulle da være muligt for de fleste at skrabbe sammen næsten ligemeget ens situation self kommer man til at ofre sig på mange punkter og og måske enda tage nogle store chancer ved at opgive det man er i gang med, kunne være uddanelse etc. Og gå ud og få sig et fast stykke arbejde, leve på stram-kost-forbrug og smid pengene i projektet.
Jeg tror måske du skal have en lidt større teaser. Jeg er altid interesseret i nye projekter, men der er simpelthen for mange derude der vil finde folk til projekter som de ikke gider at røbe de mindste ting om.
Modellen, som den er beskrevet indtil nu, går tilsyneladende ud på, at en eller to udviklere skal lægge x antal timer i projektet mod en på forhånd aftalt ejerandel.
Denne ejerandel bliver så måske eller måske ikke noget værd.
Problemet er blot at i efterlyser kompetencer, som er penge værd. Den person, som vælger at gå med i projektet, ofrer et antal arbejdstimer, som kunne være solgt andetsteds, evt. som freelancekonsulent. Dermed går han eller hun glip af en indtægt og investerer så at sige dette beløb i det fælles projekt.
Det ville være dejligt - som det også efterlyses - hvis i ville beskrive, hvad i på forhånd har bidraget med, dvs. investeret i projektet. Så bliver det ligesom lidt mere troværdigt.
Og en teaser kan vist godt blive mere nøjagtig end "networking" uden at det ødelægger noget for jer. Det svarer jo til at skrive "noget med en webshop" som teaser til et andet projekt.
Venlig hilsen
Ole
jamen en lidt større teaser ville være at vi vil starte en helt ny form for networking, som adskiller sig både fra twitter og facebook. Jeg tør ikke sige mere end at der er ikke har været noget lignende på nettet endnu.
Men det handler ikke bare om at skyde 3.333 ,- ind hver eller i vores tilfælde 5000,- hver. vi skal bruge en programmør de vil være en del af det for websitet skal vedligeholdes.
Ellers må I skyde nogle penge ind i start-fasen af hjemmesiden, og så finde en partner senere når vedkommende kan se hvad han gør ind til.
Jeg er rimelig sikker på at 999 / 1000 mennesker ikke gider at hoppe med på ideen når der I ikke gider at fortælle ideen.
Jeg er programmør/udvikler, og mine umiddelbare tanker er at du må fortælle mere om projektet..
Min erfaring er at alle har en idé der "aldrig" er set før, og som er den næste facebook og som jeg skal lave gratis. Det skal sgu være godt hvis jeg (endnu engang) skal kaste mig ud i en masse gratis arbejde. Hvad er dine kompetencer? Kan du sælge idéen når den er bygget? Her er din garanti ikke nok. Referencer ville være godt.. Hvad er de potientielle indtjenings/udvidelsesmuligheder? Som tidligere sagt, en forretningsplan.
Hvis i ikke har mulighed for at smide penge i det, hvordan vil i så markedsføre projektet?
Dygtige udviklere har været i branchen et stykke tid og kan ret hurtigt vurdere hvad der er en døgnflue og hvad der har potentiale, men det kræver vi ved lidt mere end bare "networking". For den slags sider er det nok af.