Hej! Det er vist på tide med et indlæg inden den her debat kører helt af sporet. Det er et domæne der er til salg, hvilket fremgår af overskriften. Der står ikke "færdigt koncept" eller "hjemmeside". Naturligvis ville man kunne sælge domænet til en højere pris hvis der var indhold, men det er jo ikke det der er pointen. Det svarer jo til at sige, at hvis du byggede en ekstra etage på dit hus, kan få en bedre pris for det. Hvad man ville kunne bruge domænet til er uinteressant for mig. Hvis jeg sælger en cykel på Den Blå Avis, er det også uinteressant for mig om den skal bruges i sommerhuset, til ræs eller en skovtur. På samme måde er det ikke væsentligt for mig, om man vil kunne lave en prissammenligningsside, en beskrivelse af prisfluktuationer af Nikon-udstyr eller en guide til hvor man generelt kan finde gode priser og god service på mærket eller om man slet ikke kan bruge det til noget! Hvis jeg vil sælge en cykel på Den Blå Avis, så forventer jeg heller ikke at blive kontaktet af en masse, der fortæller mig, hvorfor de IKKE er interesserede i at købe den... (eller hvor mange problemer de ser) Pointen omkring at domænet måske ligger på grænsen af trademark-lovgivningen er helt valid, og den er jeg glad for blev bragt på banen. Det er stadig lidt en gråzone, men hvis det afholder nogle, så er det fint. Hvis det ikke skræmmer nogle andre, er det også fint. Venlig hilsen
|