Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hotel vs lejlighed.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino folk.  Så er jeg lige tilbage med en ny lille ting som jeg ikke syntes at kunne finde svar på.

 

Jeg startet mit firma op for snart 2 år siden i Vestjylland.  Det går meget fint men jeg syntes at kunne se at der sker lidt mere i KBH og om 3-5år tror jeg at jeg har nemmere ved at kører mit firma hvis det er i københavn.   Jeg har nu en del opgaver i kbh og ville som nok også kunne få en del mere hvis jeg var bosat i kbh.   Så her kommer mit spørgsmål.

 

Når jeg er i kbh. så bor jeg på hotel og det koster en del syntes jeg.  Jeg bruger nogle gange 10.- 15.000 kr på hotel pr. måned.   Og nu tænker jeg så om jeg ville kunne leje en lejelighed i kbh. som mit firma betaler hus lejen for.  (mit firma betaler hotel)   Min plan er at jeg vil beholde mit hus i Vestjylland og det vil de næste år stadig være min base.

 

Hvad siger skat til at jeg har et privat hus i jylland som jeg privat betaler alle udgifter på og at jeg så lejer en lejlighed i kbh. så jeg ikke skal så meget på hotel?  

 

Mit firma er et enkeltmandsfirma..

 

Jeg har pt. ikke økonomi til at mit firma skal ud og købe en lejlighed til 2-3mil.  Men ville det være en bedre løsning når man tænker på at jeg nok vil komme til at bo i kbh. 100% inden for de næste 1-5 år.  

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen som har et svar på dette.

 

Må mit firma leje en lejlighed i KBH. som jeg så bruger frem for at bruge et hotel når jeg er på opgave i kbh.   Og hvad med min skat.  skal jeg beskattes af det for det bliver jeg jo ikke af hotel.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fotografen:
Må mit firma leje en lejlighed i KBH. som jeg så bruger frem for at bruge et hotel når jeg er på opgave i kbh.   Og hvad med min skat.  skal jeg beskattes af det for det bliver jeg jo ikke af hotel.

Hvis du får fat i et erhvervslejemål er det vel muligt. Så bliver det tilgengæld nok lidt tricky når du skal overnatte, det kommer  nok helt an på hvor meget og under hvilke omstændigheder osv.

Mistroen kan ligge i skat el. andre kunne tro du brugte lejemålet som bopæl, men måske dette kunne manes til jorden hvis du kan dokumentere og bevise at du bor i Jylland og opholder dig der mest, og med dokumentation for dine rejser frem og tilbage.

Jeg har dog på ingen måde særlig kendskab til reglerne eller omstændighederne i denne situation.

Jeg tror du ville kunne få meget ud af at kontakte SKAT med denne problematik og få fat i en som kan forklare dig om mulighederne/reglerne på området. Hvis de kan bekræfte nogen løsningsmodeller kan du jo samtidig få dem til at give dig dokumentationen for dette, så du ikke senere kan ryge i klemme for det skattemæssigt.

Fra København
Tilmeldt 19. May 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lejlighed i københavn som du kan leje, hvis du er interesseret. Lejligheden befinder sig ca. 5 - 10 minutters kørsel fra centrum i København. Lejligheden er lys og på 59 m2. Jeg kender ikke de skattemæssige forhold, hvis dit firma skal betale for huslejen. Men hvis du er interesseret sender jeg  gerne fotos til dig af lejligheden. 

Jeg kan kontaktes på følgende mail: wenyanji@hotmail.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Wenyan Ji:

Hej

Jeg har en lejlighed i københavn som du kan leje, hvis du er interesseret. Lejligheden befinder sig ca. 5 - 10 minutters kørsel fra centrum i København. Lejligheden er lys og på 59 m2. Jeg kender ikke de skattemæssige forhold, hvis dit firma skal betale for huslejen. Men hvis du er interesseret sender jeg  gerne fotos til dig af lejligheden. 

 

Vil du ik smide mig en, med hvad lejligheden koster, samt lidt billeder...

På forhånd tak...

Dbh. Rasmus rj9000@hotmail.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry.  jeg læser først dit tilbud nu.   Men tak for svar.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)