Hej! Jeg har kigget lidt rundt her inde og på Google, men jeg har ikke kunnet finde det jeg leder efter. Jeg har på et tidspunkt købt en computer i virksomheden og vil nu sælge den til mig selv privat. Da jeg købte computeren posterede jeg den under småanskaffelser og jeg modposterede på kontoen "indskud i virksomheden" (Jeg betalte den altså med egne penge). Nu hvor jeg så gerne vil købe computeren ud af virksomheden er jeg ikke helt sikker på hvordan jeg gør. Umiddelbart er min tanke at jeg først skal lave en postering i regnskabet, hvor jeg betaler et beløb tilbage til mig selv. Så det kommer til at se ud som om jeg får et beløb fra virksomheden (debitere min "indskud i virksomhed" konto og modpostere bankkontoen). Efterfølgende skal jeg så lave en faktura som jeg sender til mig selv. Jeg betaler så fakturaen ved at lave en postering i regnskabet, hvor jeg debitere bankkontoen og kreditere småanskaffelser kontoen. Er dette den korrekte måde at gøre det på eller hvordan skal det gøres?
Vh Lasse Vestergaard |
Hej.
Debet mellemregning/kredit indtægt salg af comuter.
MvH
Peter