Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ipad/tablet magazines - Hvorfor er der (næsten) ingen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvor svært er det, at lave et magasin til ipad/tablets? Er der nogen der har erfaringer med det eller kender i nogle gode steder på nettet, med guides eller walktroughs?

Jeg har kigget lidt rundt og undrer mig over, at det ikke er mere brugt. Der er jo uanede muligheder i sådanne magasiner.

Kan man lave en skabelon, drag'n'drop agtigt, eller hvordan foregår det?

Som I nok kan se, så har jeg ikke megen forstand på det og ønsker at blive klogere på området.

Mvh

Rasmus

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:05

Jeg var sikker på, at det ville vælte ind med indlæg om et område med så stort potentiale, men det bekræfter mine anelser om, at det er en besværlig størrelse.

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:19

Hej Rasmus,

Det er ikke så svært, men det er bøvlet...

Du skal have lavet en app som skal godkendes af apple først, derefter så skal de godkende indhold og så skal de have 30% af prisen... Hver gang du kommer med en ny udgave skal den godkendes igen etc...

Og så er der bare ikke så mange læser/brugere i nu at du kan nå en masse som gør du tjener penge..

Har hørt at det faktisk er dyrere at betale apple de 30% end det er at få et magasin trykket og sendt ud til forhandlere og betale dem deres kommision af salget...

Men der er jo nogle forsøg fra benjamins magasiner, aller, bonnier og egmont...de store bladhuse er skam med....

Min personlige mening er lidt at stort set alle bladhuse også aviser er bange for at kanabalisere på deres egne produkter, og de mangler jo stadig en fornuftig måde at tjene penge på deres eget web indhold i nu....

Bare nogle tanker

/M

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:22

Rupert Murdochs iPad avis blev rapporteret for et par dage siden at det gav 60 Kr underskud per download.

Så det skal udføres rigtigt, for at have en sund økonomi i det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:58

Tak for jeres svar.

Det lyder jo helt tosset, at apple vil have hele 30%. De kunne sikkert tjene markant mere, hvis de satte det ned til det halve.

Nå, men pyt.

Jeg vil i mellemtiden se lidt mere på, hvordan jeg kan lave sådan en app.

Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:33

der er også andre muligheder.

Hvis man befinder sig i den nye pakke fra adobe, er der kommer muligheder i CS5.5, som gør at man nemmere kan lave den slags ting, uden at lave en decideret App, som skal koste penge.

http://www.softworld.dk/seminarer/seminar_indesign55.asp 

det her er måske værd at tage et lille kig på.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)