Du skal helt klart kigge på CampaignMonitor også. MailChimp og CampaignMonitor er ca. lige gode, bare på forskellige måder :-)
Se desuden hvad den lokale kondom-pusher har at sige om de to systemer. Personligt er jeg stor fan af CampaignMonitor, men har ikke den store erfaring med MailChimp. Jeg kan ihvert fald bekræfte at CM er mega nemt at tilgå, på trods af at det har alle de features sådanne systemer skal have.
CampaignMonitor's support er desuden utrolig flink, plejer at svare rimeligt hurtigt, og så er der ren DR Ramasjang over dem :-P
Skal du absolut kigge på noget dansk også, så tag et kig på Ubivox. Men jeg er endnu ikke kommet på et argument for hvorfor man skulle vælge dem over CampaignMonitor eller MailChimp.
Et par kommentarer til det du skriver:
- Vær opmærksom på, at "udsendelse inden for 10 minutter" har nogle negative konsekvenser. Hurtig udsendelse til så stor en liste som din sætter din shop under massivt press.
Check som minimum op på at mail systemet hoster billederne i nyhedsbrevet for dig, da det vil lette presset. Dette gør CampaignMonitor, og jeg vil gætte på MailChimp også gør det.
Få evt. foretaget en stress-test af din shop, så du ved hvor mange besøgende der skal til, for at den begynder at hoste & hakke. Det vil give dig et billede af hvor mange du kan sende ud til på én gang, uden negative konsekvenser. Gå ikke ud fra at din shop bare kan holde til uendeligt mange besøgende, og at din udbyder/host bare kan skrue op på en eller anden magisk knap!
- Vær opmærksom på, at hvis du også vil split-teste, så kan du ikke sende ud til alle på 10 minutter. Split-tests foregår oftest på den måde, at 5-10% modtager version A, 5-10% modtager version B, derefter venter systemet 3-4 timer, finder en vinder, og sender denne ud til de resterende modtagere.
- Når det er sagt, så ved jeg at ihvert fald CampaignMonitor har en imponerende e-mail kanon. Jeg var chokeret over hvor stærkt det gik, første gang jeg sendte ud til en stor liste igennem dem.
- Hvad mener du helt nøjagtigt med at der kan "trackes på salg"?
Nogle få systemer understøtter at man kan få salg helt med over i e-mail systemet. Men den måde de fleste fungerer på idag er, at de "bare" understøtter automatisk Google Analytics tagging af alle URL'er, og så kan du spore salget ovre i GA.
Sidstnævnte er i mine øjne den foretrukne, da man så også kan se bounce rate og segmentere på de besøgende fra nyhedsbrevet.
Og hvis mail systemet ikke understøtter at det helt automatisk GA tagger URL'er, så burde ejerne IMHO stilles op imod en mur og skydes ned som hunde :-)
Håber du kan bruge det, ellers siger du naturligvis bare til!
/Søren Sprogø