Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket system skal jeg vælge til nyhedsbreve?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal skifte nyhedsbrevssystem. Jeg har kigget på mailchimp - men er der andre jeg bør kigge på også? og hvilke?

Jeg har brug for at det er meget nemt og intuitivt at gå til.
At mindst mulige emails lander i spam.
At der er hurtig udsendelse indenfor 10 minutters tid.
At der kan trackes på salg.
A/B splittest.

Og så har jeg brug for at mine modtagere kan have et område hvor de kan definere og afkrydse forskellige informationer. Dvs i selve emailen skal der altid være et link »Ret dine indstillinger«. Når personen klikker på dette link, skal der komme en side frem med en liste over alle de nyhedsbreve de kan vælge eller fravælge via afkrydsning. Derudover ville det være fedt hvis jeg med tiden kunne udvide dette således at jeg også fik noget mere information til at kunne differentiere nyhedsbrevsudsendelserne. Eks et nyhedsbrev om ren baby hvis de har børn i 0-1 år - eller ren tween hvis børnene er over ti år.

Har nogen en ide om hvad jeg skal kigge på? Og kræver det mon ekstra programmering og professionel tilretning?

Kh Helle

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 08:59

Hej Helle

Du kan prøve at kigge på mailchimp's udsendelse. Det kan også A/B splittestes. Jeg har lavet flere implementeringer i MailChimps system og det synes jeg i hvert fald er til at gå til, både for udvikler og for dig.

Kig evt. også på Zoomio's system. Jeg må indrømme, at jeg desværre ikke har haft super gode erfaringer med dem, men mange andre har, så jeg tror bestemt også at de har et system der fungerer.

Tilsidst kan du evt. også kigge på campaignmonitor. Jeg har lavet en enkelt implementation til deres API, men så heller ikke mere end det.

Jeg mener alle understøtter A/B splittests. Ret mig hvis jeg tager fejl :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17

Hej  Helle

Det er lang tid siden, håber alt er vel. Vi har teste et hav af systemer for at finde et system som kan efterleve 90 % af vores kunders behov og samtidig ligge i den helt billige ende. Og her er Mailchimp bare perfekt. Jeg tror vi har 25-30 kunder som alle kører løsningen med fuld tilfredshed. Mit bedste råd er nok at du afsætter noget tid til at finde 3-5 systemer som ser interesaant ud og så test og rate dem ud fra dine krav og ønsker, det tager lidt tid, men det skal jo kun gøre en gang :)

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 09:28

Hej Helle,

Der findes en række forskellige udbydere og jeg vil også anbefale CampaignMonitor og Mailchimp som også er nævnt.

Derudover kan jeg anbefale Apsis-systemet, som vi er forhandler af. Det er en lidt dyrere løsning, men giver mulighed for den segmentering og tilpasning du har behov for.

Du er velkommen til at kontakte mig på kma@moskjaer.dk eller ringe på 96 94 00 40, for en snak.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 10:11

Hej Helle

Du kan også tage et kik på madmimi.com.

Det skulle være meget ligetil at oprette et simpelt nyhedsbrev.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Du skal helt klart kigge på CampaignMonitor også. MailChimp og CampaignMonitor er ca. lige gode, bare på forskellige måder :-)

Se desuden hvad den lokale kondom-pusher har at sige om de to systemer. Personligt er jeg stor fan af CampaignMonitor, men har ikke den store erfaring med MailChimp. Jeg kan ihvert fald bekræfte at CM er mega nemt at tilgå, på trods af at det har alle de features sådanne systemer skal have.

CampaignMonitor's support er desuden utrolig flink, plejer at svare rimeligt hurtigt, og så er der ren DR Ramasjang over dem :-P

Skal du absolut kigge på noget dansk også, så tag et kig på Ubivox. Men jeg er endnu ikke kommet på et argument for hvorfor man skulle vælge dem over CampaignMonitor eller MailChimp.

Et par kommentarer til det du skriver:

• Vær opmærksom på, at "udsendelse inden for 10 minutter" har nogle negative konsekvenser. Hurtig udsendelse til så stor en liste som din sætter din shop under massivt press.

Check som minimum op på at mail systemet hoster billederne i nyhedsbrevet for dig, da det vil lette presset. Dette gør CampaignMonitor, og jeg vil gætte på MailChimp også gør det.

Få evt. foretaget en stress-test af din shop, så du ved hvor mange besøgende der skal til, for at den begynder at hoste & hakke. Det vil give dig et billede af hvor mange du kan sende ud til på én gang, uden negative konsekvenser. Gå ikke ud fra at din shop bare kan holde til uendeligt mange besøgende, og at din udbyder/host bare kan skrue op på en eller anden magisk knap!

• Vær opmærksom på, at hvis du også vil split-teste, så kan du ikke sende ud til alle på 10 minutter. Split-tests foregår oftest på den måde, at 5-10% modtager version A, 5-10% modtager version B, derefter venter systemet 3-4 timer, finder en vinder, og sender denne ud til de resterende modtagere.
  • Når det er sagt, så ved jeg at ihvert fald CampaignMonitor har en imponerende e-mail kanon. Jeg var chokeret over hvor stærkt det gik, første gang jeg sendte ud til en stor liste igennem dem.

• Hvad mener du helt nøjagtigt med at der kan "trackes på salg"?

Nogle få systemer understøtter at man kan få salg helt med over i e-mail systemet. Men den måde de fleste fungerer på idag er, at de "bare" understøtter automatisk Google Analytics tagging af alle URL'er, og så kan du spore salget ovre i GA.

Sidstnævnte er i mine øjne den foretrukne, da man så også kan se bounce rate og segmentere på de besøgende fra nyhedsbrevet.

Og hvis mail systemet ikke understøtter at det helt automatisk GA tagger URL'er, så burde ejerne IMHO stilles op imod en mur og skydes ned som hunde :-)

Håber du kan bruge det, ellers siger du naturligvis bare til!

/Søren Sprogø

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:22

Tusinde tak for jeres meget brugbare svar :·)

Hvis man skal finde en person som skal kunne opsætte nyhedsbrevsskabelon i campaign monitor - og kunne lave denne her side hvor modtagerne kan til- og framelde sig maillists - hvor finder man så sådan en? og hvad skal baggrunden være?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Skrevet kl. 21:07

Helle - houseofkids.dk:
Hvis man skal finde en person som skal kunne opsætte nyhedsbrevsskabelon i campaign monitor - og kunne lave denne her side hvor modtagerne kan til- og framelde sig maillists - hvor finder man så sådan en? og hvad skal baggrunden være?

Det skal vel nærmest være en front-end developer, men med erfaring i nyhedsbreve?

Layout skal nemlig helst være tabel-baseret, ikke indeholde baggrundsbilleder, og kun gøre brug af inline styles. Og det er ikke ligefrem alle moderne front-end udviklere, der er klar på at arbejde under den slags oldnordiske begrænsninger.

/Søren S.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Skrevet kl. 21:11

jjn:
Kig evt. også på Zoomio's system. Jeg må indrømme, at jeg desværre ikke har haft super gode erfaringer med dem, men mange andre har, så jeg tror bestemt også at de har et system der fungerer.

Min erfaring med Zoomio er, at de er eksperter i det man kalder dialog-baseret markedsføring. Altså f.eks. at man sender en mail til alle, derefter en anden til alle der efter noget tid ikke åbner mailen, og så en til alle dem, der ikke foretager en bestemt action. De kan opbygge et kæmpe dialog-træ med actions, der skal udføres på baggrund af forskellige parametre.

Skal man "bare" have en e-mail kanon, hvor der evt. er mulighed for at segmentere lidt i ny og næ, vil Zoomio være totalt overkill. Også for pengepungen.

/Søren S.

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 09:16

Hej Helle

Vi hjælper dig gerne med at opsætte en god designskabelon - Det er med i prisen. I hver E-mail er der et ret-link, som du beskriver. Det fører automatisk modtageren over til en side hvor de kan rette deres modtageroplysninger samt til og framelde forskellige interessegrupper.

Ring og tag en snak med os om dine behov (se tlfnr. på vores website). Du kan være oppe at køre på ganske kort tid.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)