Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spiritusbevilling ved freelance bartender?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Indlæg ialt: 29
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 01:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg er lige på vippen med at momsregistrere mig med noget vikariat hvor jeg vil udbyde faglært- som ikke faglært arbejde til erhverv og privat. (forskellige brancher)

En af tingene er bl.a. bartendere, både til privat og erhverv. Mit spørgsmål er bare, hvis jeg tilbyder bartender-udlejning til en privat sammenkomst (herunder; bryllup, konfirmation mm), skal jeg så have en spiritusbevilling hvis mine folk medbringer spiritus og sælger det til jobbet? - Hvis ja, kan man kringle den udenom på en måde? 50.000,- til bevilling er ikke noget jeg har råd til, grundet det ikke er virksomhedens primære arbejdsområde.

På forhånd tak.

PHILIP

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 01:07

Det skal lige understreges at ved at "kringle den udenom" hentyder jeg IKKE til svindel og bedrageri, men om der en juridisk lovlig måde man kan gøre det på? :)

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:02

Hej Philip

Mener ikke at du skal have spiritusbevilling til private eller en firma fest.

Se lidt info her http://www.eogs.dk/sw21256.asp

Men hvis du er et firma og du leveret spiritus skal du måske være tilmeldt findsmiley.dk

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 19. Mar 11
Fra  Energioptimering Nordsjælland Skrevet kl. 22:13

Hej, tak for dit indlæg. Jeg har kigget på det, og hvad jeg kan konstatere må jeg ikke sælge spiritus til arrangementer/fester/etc, se nedenstående:

Kapitel 1
Lovens område

Klik her for at se noter til denne paragraf§ 1. Denne lov omfatter restaurationsvirksomhed, hvorved forstås selvstændig erhvervsvirksomhed ved servering af stærke drikke. Endvidere omfatter loven servering af stærke drikke ved enkeltstående arrangementer, jf. § 22.
    Stk. 2. Bestemmelserne i § 28§ 31, stk. 2, og §§ 3233 og 38 finder tilsvarende anvendelse ved salg af mad og drikkevarer til nydelse på eller ved salgsstedet.
    Stk. 3. Ved servering forstås i denne lov salg af stærke drikke til nydelse på eller ved salgsstedet.
    Stk. 4. Ved stærke drikke forstås i denne lov drikkevarer med 2,8 pct. volumen alkohol eller derover.
    Stk. 5. Kun personer og selskaber m.v., der har alkoholbevilling, må forestå servering af stærke drikke, jf. dog §§ 20-22.
   Stk. 6. Offentlige institutioners virksomhed omfattes ikke af lovens kapitel 3.

Ændringer:
Ændret sammen med lovens titel 1/7 2009 ved 2009-05-25-ÆL.391 (LF 118 08-09)jf. ikrafttrædelsesbestemmelserne.

Nu er jeg ikke den hidsige jura-rotte, så hvis det er nogen der har en anden opfattelse, eller kan bekræfte min mistanke for jeg ikke må, må de meget gerne lige kommentere her. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)