Helgefondejer: Du er da godt nok negativt indstillet på det hele, hvis scor, dating osv. kan tjene penge i lille danmark, så burde man også kunne tjene penge i et land som er i rivende udvikling. De seneste 10 år har Tyrkiets økonomi ligget i top 3 listen i hele verden. Den har overhalet den Kinesiske expansionsrate, så hvad for et hul du kigger fra på Tyrkiet har jeg ikke rigtig fundet ud af. Er du overhovedet bekendt med hvor mange penge der florerer i Tyrkiets økonomi, samt hvor stor en potentiale de har i deres undergrund ? |
Gunilla:Jeg synes bare ikke det skal sættes op som om man ikke kan lave business i Tyrkiet som sagt ligger der kæmpe potentiale.
Selvfølgelig kan der laves business i Tyrkiet. Og Istanbul er gennem en af de største transformationer næst efter Berlin var det i nyere tid.
Men fokus skal og børe være på forretningsmodellen og hvordan man kan beskytte en dansk programmør bedst. Og det kan med de forslag jeg kommer med omkring etablering af selskab her. Det selskab kan så etablere datterselskab i Tyrkiet hvis det skønnes nødvendigt.
Jeg betvivler ikke du besidder et godt domæne, men det er kun ligesåmeget værd som det får lov til at blive.
Er det millioner værd, så sælg det til en tysker på sedo.com, find et nyt navn og start uden investorer. Det kan ske på en måned.
Men prøv at være mere åben omkring værdisætningen af konceptet frem for en 80/20 model i din favør. Det alene skal få enhver til at takke nej, da du til enhver tid i processen kan købe den anden part ud. Og derved kan det ske at man ikke kan nå at kapitalisere sin investering, hvorfor igen dit forslag ikke kan bruges.
Beklager al den snak snak snak