Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partnerskab til Tyrkisk chat site søges

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

slettet

Køb ren argan olie her

Fra Helsinge
Tilmeldt 18. Oct 08
Indlæg ialt: 142
Fra  Optimerditfirma.dk Skrevet kl. 17:24

Vedr. de 80 millioner der skal rammes:

Nu kaster jeg ligeee et par statistikker i luften fra 2010 (har ikke tid til den lange oversættelse....):

Der er ca 24 mil. der har adgang til nettet i TR ud af de ca. 80 mil indbygger,

Ud af de 24 mil. er det ca. 8 mil. der faktisk har svinget med kortet på nettet.

Kilde: IAB (Interactive Advertising Bureau)

http://www.iab-turkiye.org/default.php

Jeg siger ikke at det er umuligt... men der skal virkelig virkelig mange kroner og øre i markedføring m.m. til et sådan projekt. Tyrkerne er meget skeptiske med at svinge kortet på nettet, og handler/bruger deres kort på få (læs meget få) steder. 

Desuden er der en meget stor strøm af diverse services bla via Tyskland som videre giver lign. muligheder/sider som normalt ikke er tilladt i landet.

Jeg ved det, da jeg selv har haft selskab dernede indenfor B2c handlen ;-)

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 17:32

Entrepreneur - Jan:

Jaa men så nemt er det heller ikke nødvendigvis i Tyrkiet.

Som bekendt er Tyrkiet et muslimsk land, det er også kendt som et land der ikke helt lige har samme opfattelse af Islam f.s.a. sex før ægteskab, alkohol og andre ting.

Men den "frihed" er ikke det samme som at man offentligt vil stille sig til skue til datingformål, da der stadig er en ekstrem stærk tradition for hvordan ægteskabet arrangeres og accepten blandt familier og deres status.

Af denne årsag er et datingsite i Tyrkiet ikke en såkaldt "no brainer" da andre ville have rullet det ud hvis det var.

Derudover kan det ikke tilrådes at blive en del af et tyrkisk selskab, da man ikke som dansker har en jordisk chance for at få sin ret. Retssystemet i Tyrkiet fungerer ikke som i DK. Den eneste duelige model for en dansker at involvere sig, er dermed i et dansk selskab med dansk adresse, sorterende under dansk lov og ret.

Jeg vil gerne vide hvor du har de oplysninger fra Jan. Har du et specielt forhold til Tyrkiet eller smider du bare noget viden på bordet, som du har fra diverse TV-nyheder?

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gunilla:

Du har vel ikke tænkt dig at værdisætte sitet dit arbejde til 200 tusind kr, så allerede der har du vel også selv skudt dig selv i foden.

Dating.dk har nok nærmere kostet 5 millioner ... så 200.000kr er et meget optimistisk bud, det svarer til 3 måneders arbejde. Cirka den tid det vil tage at få et nogenlunde site op at køre.

Gunilla:

Jeg kan også stille den op at sige, jeg har et domain navn som allerede koster 1 million, så det snak vil jeg slet ikke ind i, vi skal i fællesskab få noget op at køre.

Domænenavne (domain er engelsk, ikke dansk) koster 45kr stykket, giv mig 5 minutter så har jeg også et :-)

Dine 20% for udvikler arbejdet holder ingen steder ... vil da hellere arbejde gratis for mig selv så og få 100%, hvilket incitament har du til din programmør for at få ham til at aflevere 80% til dig? (Hvis du kan svare fornuftigt på det spørgsmål er jeg 100% sikker på at du kan finde en programmør ... hvis ikke, så skal du hjem og lave forarbejdet om)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:22

Faz:

Jeg vil gerne vide hvor du har de oplysninger fra Jan. Har du et specielt forhold til Tyrkiet eller smider du bare noget viden på bordet, som du har fra diverse TV-nyheder?

Jeg ser aldrig TV-nyheder.

Og har aldrig hørt om, dengang jeg så nyheder, at der var nogle medier der skrev at tyrkere har et afslappet forhold til førægteskabelige relationer herunder sex og et afslappet forhold til alkohol, men det er ikke desto mindre sådan man opfatter det og det der kan ses.

Hvis der er noget konkret du ønsker svar på, så må du spørge mere konkret Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 19:39

Entrepreneur - Jan:

Faz:

Jeg ser aldrig TV-nyheder.

Og har aldrig hørt om, dengang jeg så nyheder, at der var nogle medier der skrev at tyrkere har et afslappet forhold til førægteskabelige relationer herunder sex og et afslappet forhold til alkohol, men det er ikke desto mindre sådan man opfatter det og det der kan ses.

Hvis der er noget konkret du ønsker svar på, så må du spørge mere konkret Smile

Der er som sagt 80 millioner indbygger i landet Tyrkiet, og der er ikke 24 millioner internetbrugere. Der er omkring 30-35 millioner(med eget internet, husk at internetcafe er en hel kultur derovre). Når det så er sagt, så er internetbrugere de sidste fem år steget med over 260 procent. Det vil sige at fremtiden lover godt.

en comScore vurdering lød også på at Tyrkiet havde de 7. mest engagerede og aktive internetbrugere i Europa.

Nu tilbage til selve det med sex, forhold og alkohol(ved ikke hvad alkohol laver i et datingsite). Det er et land med 80 millioner indbyggere. Du kan finde alle mulige forskellige slags mennesker i sådan et stort land. Da størstedelen af de internetbrugere  er i Istanbul og Ankara, så er det et helt andet "Tyrkiet" du mødes med. Der er masser af folk der er på dating sites i Tyrkiet.

Der skal derfor nok være masser af besøgende, da et af de største datingsider i Tyrkiet har over 1 million brugere.

Hvor ved jeg det fra? Blandt andet mine relationer til et tyrkisk forretningspartner, som ejer og driver et af Tyrkiets største sider.

Har du en masse app-ideer, og har du brug for at komme videre? Send en privat besked til mig.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Faz:

Der er som sagt 80 millioner indbygger i landet Tyrkiet, og der er ikke 24 millioner internetbrugere. Der er omkring 30-35 millioner(med eget internet, husk at internetcafe er en hel kultur derovre). Når det så er sagt, så er internetbrugere de sidste fem år steget med over 260 procent. Det vil sige at fremtiden lover godt.

en comScore vurdering lød også på at Tyrkiet havde de 7. mest engagerede og aktive internetbrugere i Europa.

Nu tilbage til selve det med sex, forhold og alkohol(ved ikke hvad alkohol laver i et datingsite). Det er et land med 80 millioner indbyggere. Du kan finde alle mulige forskellige slags mennesker i sådan et stort land. Da størstedelen af de internetbrugere  er i Istanbul og Ankara, så er det et helt andet "Tyrkiet" du mødes med. Der er masser af folk der er på dating sites i Tyrkiet.

Der skal derfor nok være masser af besøgende, da et af de største datingsider i Tyrkiet har over 1 million brugere.

Hvor ved jeg det fra? Blandt andet mine relationer til et tyrkisk forretningspartner, som ejer og driver et af Tyrkiets største sider.

Nu er det ikke mig der har fundet statistikker frem omkring antallet af brugere. Men hvis vi forholder os til din tal, som sikkert er gode nok, så er 1 million brugere ca. 3% af den aktive masse (internetbrugere).

Ud fra landets indbyggertal svarer det til godt 1,2% og det er derfor for lidt i forhold til den vækst som du oplyser der har været, hvilket betyder at tyrkere generelt ikke bruger internettet i tyrkiet til chat og dating, det kan du så være enig eller uenig i, men det viser de tal du oplyser.

Når du så samtidig siger at det er den største udbyder du kender, og det tror jeg da på, så gør det også projektet mere umuligt, men ikke uladesiggøreligt. For hvis der har været en vækst på 260% i en periode og den fortsætter så lad os anslå at der kommer 500.000 mere til til chat og dating, hvor tror du de 500.000 søger hen? til det deres venner bruger eller det som færre bruger?

Da man således ikke kan basere en investering på tro, håb og kærlighed - så kan man gøre det for at realisere en drøm. Og så tilbage til min pointe. Hvis en dansk programmør skal have 20% ejerskab af noget for at lave noget, så anbefaler jeg det bliver i et dansk selskab, hvor dansk lov og ret er gældende, og med danske anparts-/aktionæroverenskomster, for som jeg skriver, ved en tvist så er de første 100.000 brugt på rejser og udgifter til advokater i tyrkiet inden man ser sig omkring.

Istedet for at fokusere på det negative, så kunne man også vende den om.

Man kunne søge efter 10 personer der i fællesskab vil drive og eje et aps eller A/S der udvikler en platform som kan bruges overalt i verden tilrettet efter sprog, og som har alle de tekniske spidsfindigheder som vi faktisk herhjemme er ret gode til.

Man kunne kigge cupidmedia.com over skulderne.

Det ville kræve at en med et godt domænenavn må nøjes med 20% frem for 80% og så samtidig komme til lommerne med kontanter til stiftelsen, men det ville give et meget bredere og sundere fundament, også når der skal bruges ekstra kapital.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 20:31

Entrepreneur - Jan:

Faz:

Nu er det ikke mig der har fundet statistikker frem omkring antallet af brugere. Men hvis vi forholder os til din tal, som sikkert er gode nok, så er 1 million brugere ca. 3% af den aktive masse (internetbrugere).

Ud fra landets indbyggertal svarer det til godt 1,2% og det er derfor for lidt i forhold til den vækst som du oplyser der har været, hvilket betyder at tyrkere generelt ikke bruger internettet i tyrkiet til chat og dating, det kan du så være enig eller uenig i, men det viser de tal du oplyser.

Når du så samtidig siger at det er den største udbyder du kender, og det tror jeg da på, så gør det også projektet mere umuligt, men ikke uladesiggøreligt. For hvis der har været en vækst på 260% i en periode og den fortsætter så lad os anslå at der kommer 500.000 mere til til chat og dating, hvor tror du de 500.000 søger hen? til det deres venner bruger eller det som færre bruger?

Da man således ikke kan basere en investering på tro, håb og kærlighed - så kan man gøre det for at realisere en drøm. Og så tilbage til min pointe. Hvis en dansk programmør skal have 20% ejerskab af noget for at lave noget, så anbefaler jeg det bliver i et dansk selskab, hvor dansk lov og ret er gældende, og med danske anparts-/aktionæroverenskomster, for som jeg skriver, ved en tvist så er de første 100.000 brugt på rejser og udgifter til advokater i tyrkiet inden man ser sig omkring.

Istedet for at fokusere på det negative, så kunne man også vende den om.

Man kunne søge efter 10 personer der i fællesskab vil drive og eje et aps eller A/S der udvikler en platform som kan bruges overalt i verden tilrettet efter sprog, og som har alle de tekniske spidsfindigheder som vi faktisk herhjemme er ret gode til.

Man kunne kigge cupidmedia.com over skulderne.

Det ville kræve at en med et godt domænenavn må nøjes med 20% frem for 80% og så samtidig komme til lommerne med kontanter til stiftelsen, men det ville give et meget bredere og sundere fundament, også når der skal bruges ekstra kapital.

Det er nogle flotte regnstykker du har lavet, ud fra det enkelte datingsite jeg har nævnt. Der findes mange hundrede hvis ikke tusindvis af datingsider i Tyrkiet, og jeg nævnte kun én.

Har lige kigget nogle af de tyrkiske dating sider igennem, og de som oplyser medlemstallet, så ryger det hurtigt op på 3 millioner profiler. Dette er udelukkende på deciderede datingsider.

Du skynder dig dog med at konkludere på det hele, selvom du kun har fået statistikker fra én enkelt datingside:

Du nævner at indbyggerne i Tyrkiet hovedsageligt ikke benytter chat og dating, når de er på internettet: hvilket betyder at tyrkere generelt ikke bruger internettet i tyrkiet til chat og dating, det kan du så være enig eller uenig i, men det viser de tal du oplyser. - citat fra Jan

Jamen der er jo over 20 millioner Facebook brugere fra Tyrkiet(Top 10 i Facebook brugere fordelt efter land). Det vil sige en 50-60% af de personer, som har adgang til internettet.

Hvorledes man kan eller man ikke kan oprette et succesfuldt datingsite i Tyrkiet afhænger af mange ting. Det jeg gerne ville fremhæve var, at markedet var der og det er der stadigvæk. Med de tal jeg har givet, så kan det jo tydeligt ses.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:01

Faz:

Det er nogle flotte regnstykker du har lavet, ud fra det enkelte datingsite jeg har nævnt. Der findes mange hundrede hvis ikke tusindvis af datingsider i Tyrkiet, og jeg nævnte kun én.

Jamen så er det vel grund nok til at holde snitterne væk fra det. For så skal man jo kæmpe med hundrede- eller tusindevis om det samme marked?

Jeg anser brugen af Facebook som en ting og brugen af et datingsite som en anden ting. Det er datingsites der er fokus på her.

Jeg synes faktisk at med de tal du har givet, så skal man løbe skrigende bort og bruge tiden på noget andet.

Man kunne importere økologiske grøntsager og specialiteter istedetfor fra Tyrkiet og sælge som eget brand, det ville der være flere penge i.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:09

Tak Faz, de snakker og snakker, og kigger med små sko, der er kæmpe potentiale i Tyrkiet, hvis der nogen som kunne tænke sig så skriv gerne, drop EU lande det snart oversvømmet med alt muligt. Facebook har overtaget det hele.

Fakta om Tyrkiet:

20 + 20 (usynlige) millioner brugere lyder meget sandsynligt. Korrekt der er ikke ret mange som har internet der hjemme men de benytter internet fra Skoler samt internet cafeer som boomer dernede, iøvrigt selv ude de små landsbyer vælter det ind med folk, jeg kender ikke en som har lukket deres forretning dernede da der ligger ret store penge i det.

Nu hvor 4G er kommet til tyrkiet, er pludselig næsten alle som kommer online.

Mht. Øl vand og drikke, der drikkes  flere EFES tilsammen i Tyrkiet, hvis du nu ligger alle de skandinaviske lande sammen og iøvrigt er Tuborg overtaget af et tyrkisk koncern.
Tyrkiet er et meget blandet folkefærd med mange  forskellige traditioner, det hele er så godt et mix af alt kristne, jøder, samt muslimer. Men ja 99% muslimer siges der.

En spiller koster gennemsnitslig 5 millioner dollar i tyrkiet's fodbold.

Man går meget op i kvalitet frem for kvantitet i Tyrkiet, en reklame kampagne i et tyrkisk tv koster rund 50 - 60 tusind 3-4 sec.

Mht. lovgivning fungerer det ligesom Danmark, der er små sværheder i det men dansk lovgivning har jo altså også været tungt for bare 20 år siden, bare fordi vi har fået det nemmere er jo ikke ensbetydende med at vi skal svine andre demokratier til kontra Kina, er jo Tyrkiet 10 gange nemmere at etablere sig i.

Jeg synes bare ikke det skal sættes op som om man ikke kan lave business i Tyrkiet som sagt ligger der kæmpe potentiale.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)