Der er som sagt 80 millioner indbygger i landet Tyrkiet, og der er ikke 24 millioner internetbrugere. Der er omkring 30-35 millioner(med eget internet, husk at internetcafe er en hel kultur derovre). Når det så er sagt, så er internetbrugere de sidste fem år steget med over 260 procent. Det vil sige at fremtiden lover godt.
en comScore vurdering lød også på at Tyrkiet havde de 7. mest engagerede og aktive internetbrugere i Europa.
Nu tilbage til selve det med sex, forhold og alkohol(ved ikke hvad alkohol laver i et datingsite). Det er et land med 80 millioner indbyggere. Du kan finde alle mulige forskellige slags mennesker i sådan et stort land. Da størstedelen af de internetbrugere er i Istanbul og Ankara, så er det et helt andet "Tyrkiet" du mødes med. Der er masser af folk der er på dating sites i Tyrkiet.
Der skal derfor nok være masser af besøgende, da et af de største datingsider i Tyrkiet har over 1 million brugere.
Hvor ved jeg det fra? Blandt andet mine relationer til et tyrkisk forretningspartner, som ejer og driver et af Tyrkiets største sider.
Nu er det ikke mig der har fundet statistikker frem omkring antallet af brugere. Men hvis vi forholder os til din tal, som sikkert er gode nok, så er 1 million brugere ca. 3% af den aktive masse (internetbrugere).
Ud fra landets indbyggertal svarer det til godt 1,2% og det er derfor for lidt i forhold til den vækst som du oplyser der har været, hvilket betyder at tyrkere generelt ikke bruger internettet i tyrkiet til chat og dating, det kan du så være enig eller uenig i, men det viser de tal du oplyser.
Når du så samtidig siger at det er den største udbyder du kender, og det tror jeg da på, så gør det også projektet mere umuligt, men ikke uladesiggøreligt. For hvis der har været en vækst på 260% i en periode og den fortsætter så lad os anslå at der kommer 500.000 mere til til chat og dating, hvor tror du de 500.000 søger hen? til det deres venner bruger eller det som færre bruger?
Da man således ikke kan basere en investering på tro, håb og kærlighed - så kan man gøre det for at realisere en drøm. Og så tilbage til min pointe. Hvis en dansk programmør skal have 20% ejerskab af noget for at lave noget, så anbefaler jeg det bliver i et dansk selskab, hvor dansk lov og ret er gældende, og med danske anparts-/aktionæroverenskomster, for som jeg skriver, ved en tvist så er de første 100.000 brugt på rejser og udgifter til advokater i tyrkiet inden man ser sig omkring.
Istedet for at fokusere på det negative, så kunne man også vende den om.
Man kunne søge efter 10 personer der i fællesskab vil drive og eje et aps eller A/S der udvikler en platform som kan bruges overalt i verden tilrettet efter sprog, og som har alle de tekniske spidsfindigheder som vi faktisk herhjemme er ret gode til.
Man kunne kigge cupidmedia.com over skulderne.
Det ville kræve at en med et godt domænenavn må nøjes med 20% frem for 80% og så samtidig komme til lommerne med kontanter til stiftelsen, men det ville give et meget bredere og sundere fundament, også når der skal bruges ekstra kapital.