Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføre køb af faglitteratur

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Hvordan bogføres køb af faglitteratur?

Og kan jeg overføre fagbøger til virksomheden? Bøger jeg har købt som privatperson men som jeg nu anvender i forbindelse med min virksomhed?

Jeg har faglitteratur for ca. 10.000 i nypris, og hvis det kan overføres til virksomheden, hvordan fastsætter jeg så værdien ved overførslen? (nogle tips man kan forholde sig til?)

Regnskab er ikke blandt mine stærke sider, så helt konkrete eksempler ville jeg blive glad for :-) Jeg er lidt i tvivl om faglitteratur da bøger jo ikke er noget der forsvinder når det er brugt, og måske derfor skal bogføres som en anskaffelse/aktiv? Evt. under 7400-Småanskaffelser?

/Kjaerbo

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 09:52
Jeg kan se på din "7400"-udmelding, at du bruger SummaSummarum eller en kontoplan, der er taget derfra.

Selv har jeg oprettet en konto, som hedder Faglitteratur, jeg synes ikke, det er småanskaffelser og jeg vil gerne have, at det fremgår af min oversigt, hvor meget jeg bruger på bøger. Men det er en smagssag.

Brugt faglitteratur kan virksomheden købe (også af dig), men der skal IKKE være moms på kontoen. Og prisen skal være en realistisk brugtpris, så spørg i et antikvariat, hvad deres priser ligger på.

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 10:35
Tak for dit svar og ja det er Summarum jeg anvender :-)
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)