Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online godkendelse af regler for brug af service

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender en guide eller kan forklare hvordan man skal behandle bekræftelse af online service?

Kunderne ledes igennem en form, hvor de skal godkende reglerne for brug af en online service.

Skal databasen gemme bekræftelsen eller er det nok at mailen som bliver sendt til firma emailen har denne information i?

Er der specielle krav for netop online bekræftelse?

Er der forskel i værdi på kontrakt på papir og en godkendelse på nettet med alle informationerne udfyldt?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Møldrup
Tilmeldt 14. Aug 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så længe formen er låst, indtil kunden accepterer reglerne for brug af den online service, så behøver du ikke gemme andet end deres kundeoplysninger. Det vil i så fald være implicit at kunden har godkendt / accepteret reglerne, for at kunne havne i kundedatabasen.

I forhold til en kontrakt indgået på nettet, er det reglerne for fjernsalg der gør sig gældende.

På startvækst.dk er det formuleret således:

"Når du indgår en kontrakt elektronisk, har den samme gyldighed som en almindelig aftale. Som erhvervsdrivende skal du oplyse om de forskellige faser ved kontraktens indgåelse. Du skal også oplyse om adgangen til at rette indtastningsfejl.

Endvidere skal du oplyse, om du overholder diverse adfærdskodekser, som kan være opstillet af brancheorganisationer på det pågældende område.

En elektronisk kontrakt, du har indgået direkte med en forbruger, er først gyldig, når forbrugeren har modtaget din bekræftelse.
I forbindelse med online kontrakter kan det også komme på tale at anvende digital signatur."

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Hansen:

Så længe formen er låst, indtil kunden accepterer reglerne for brug af den online service, så behøver du ikke gemme andet end deres kundeoplysninger. Det vil i så fald være implicit at kunden har godkendt / accepteret reglerne, for at kunne havne i kundedatabasen.

I forhold til en kontrakt indgået på nettet, er det reglerne for fjernsalg der gør sig gældende.

På startvækst.dk er det formuleret således:

"Når du indgår en kontrakt elektronisk, har den samme gyldighed som en almindelig aftale. Som erhvervsdrivende skal du oplyse om de forskellige faser ved kontraktens indgåelse. Du skal også oplyse om adgangen til at rette indtastningsfejl.

Endvidere skal du oplyse, om du overholder diverse adfærdskodekser, som kan være opstillet af brancheorganisationer på det pågældende område.

En elektronisk kontrakt, du har indgået direkte med en forbruger, er først gyldig, når forbrugeren har modtaget din bekræftelse.
I forbindelse med online kontrakter kan det også komme på tale at anvende digital signatur."

Tak for et suverænt svar!

Det handler om en form til Infossa ebogsforlag og systemet der er lavet udgiver på mange platforme, så der vil stå i kontrakten at ansvaret for salgsrettigheder og eventuelle brud på copyright er forfatterens ansvar.

Er dette stadig holdbart siden de bekræfter det i formens reglsæt?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)