Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iMac 21,5" eller 27"?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står i den situation, at jeg kraftigt overvejer at købe en iMac og sælge min stationære gamer-PC, da jeg ikke spiller mere, men har brug for mere plads, samt en god computer med god skærm til grafisk design (Photoshop) og webdesign (Dreamweaver).

Jeg er på vej over til Apple's produkter, og valget er faldet på en af de nye iMac modeller. Mit spørgsmål er, om 27" er overkill til mit behov, eller om det er bedre med så stor en skærm, da den har langt større opløsning end 21,5"! Har ikke siddet med en 27" iMac før, så er lidt i tvivl.

Hvad siger I?

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 23:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skærm størrelse handler for mig, om jeg lavet meget på en gang.

Jeg har brugt for en stor skærm, fordi jeg skal kunne se efter flere forskellige ting på én gang, når jeg arbejder. Så jeg undgår at skifte vindue konstant, når skærmen er så stor.

Så mit råd til dig er: Hvis du har mange ting kørende på en gang, du skal holde styr på, så tag den store model! Du vil aldrig fortryde at have sådan en stor skærm! :) 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:21

21 eller 27" afhænger ikke af behov men af økonomi ... hvis du har råd, så køb 27" :-)

Personligt vil jeg anbefale dig 27"'eren med 2 eksterne skærme til ... det er et lækkert setup :)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:21

Jonas Donbæk:

Skærm størrelse handler for mig, om jeg lavet meget på en gang.

Jeg har brugt for en stor skærm, fordi jeg skal kunne se efter flere forskellige ting på én gang, når jeg arbejder. Så jeg undgår at skifte vindue konstant, når skærmen er så stor.

Så mit råd til dig er: Hvis du har mange ting kørende på en gang, du skal holde styr på, så tag den store model! Du vil aldrig fortryde at have sådan en stor skærm! :) 

Det var vidst mit stikord. Tror jeg tager 27"'eren. Damn det bliver lækkert. Lige lidt flere penge ind på kontoen og wuptiiiii, så er der iMac til mig! Sidder du selv med en iMac, Jonas?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 289
Skrevet kl. 23:22

Cool :) 

Nej. Ikke endnu ;)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:22

Mikkel Mikjær Christensen:

21 eller 27" afhænger ikke af behov men af økonomi ... hvis du har råd, så køb 27" :-)

Personligt vil jeg anbefale dig 27"'eren med 2 eksterne skærme til ... det er et lækkert setup :)

Hehe ja, men tror nu jeg nøjes med den 27"er uden eksterne skærme... :D

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 23:24

Vi har en 27" stående herhjemme.. den er super lækker. Dog er jeg ret vild med alle apple produkter så jeg ville nok kunne lide den uanset om den var 21 eller 27 tommer.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje hvad du opgradere i selv computeren mere end skærmstørrelse, hvis valget stod mellem alle opgraderingerne i en 21" eller ingen i en 27" ville jeg vælge den mindre skærm.

Jeg bruger selv en PC med en 24" skærm og er pænt tilpas med størrelsen.. Alt over 20" er fint i mit hoved.

-Nikolaj Gilstrøm.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:28

Så brug flg. upgrade-path_

• Køb 27" iMAC
  • Opgrader RAM (hvis du selv køber og opgraderer så sparer du typisk 50% ifht. Apple's opgraderings priser)
  • Opgrader HD til SSD (der gir typisk +100% ydelse)
  • Køb 1 ekstra 24" skærm
  • Køb 1 ekstra 24" skærm

Sådan ville jeg gøre (hvis jeg ikke havde råd til det hele på en gang ... hvilket jeg sikkert ikke har :p)

Alternativt skal du købe hele setuppet med originale apple parts og så lease det igennem f.eks. humac ;.)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 10:30

Der er ingen grund til at opdatere rammene - medmindre han skal op og arbejde tunge 3d programmer etc. vil han aldrig få problemer med at ram og processor ikke kan følge med....

Harddisk er et spørgsmål om man er utolmådig, det er "hurtig" kontra "meget hurtig" IMO er det også waste of time..

Men gør dig selv den tjeneste at køb en 27"... Når du vil f.eks. vil arbejde illustrator og Photoshop samtidig er det virkelig lækkert..

Jeg gir folk ret i at du på sigt skal investere i en ekstra skærm, men det er jo noget man kan gøre når pengene er der..

Uanset hvad du vælger så blir du glad for produktet er jeg overbevist om :)

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 10:34

Jeg ville anbefale 27"

Overskuelighed på en stor skærm, gør det mindre stressende at arbejde.

Og plus du bliver ultra glad for den, det tør jeg næsten garantere.

Go for it, :-)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)