Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iMac 21,5" eller 27"?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

• Opgrader RAM (hvis du selv køber og opgraderer så sparer du typisk 50% ifht. Apple's opgraderings priser)
  • Opgrader HD til SSD (der gir typisk +100% ydelse)
  • RAM er nemt at opgradere, det kan klares ved at skrue en plade ud i bunden, men HD til SSD?

Det kræver da såvidt jeg ved at du skiller hele molevitten ad, og skal bruge sugekopper og alt det der specialudstyr for at klare den - eller er der lavet om i konstruktionen i de helt nye iMAC's ?

Fra Taastrup
    Tilmeldt 12. Nov 06
    Indlæg ialt: 422
    Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 11:05

Jeg har også en 27" iMac stående der hjemme.
    Man bliver seriøst afhængig af den skærmstørelse... 

Fra København
    Tilmeldt 1. Jun 06
    Indlæg ialt: 6114
    Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:10

CMS:

Det kræver da såvidt jeg ved at du skiller hele molevitten ad, og skal bruge sugekopper og alt det der specialudstyr for at klare den - eller er der lavet om i konstruktionen i de helt nye iMAC's ?

Jeg satte SSD Disk i min i weekenden, hele operationen tog cirka 3 timer inkl. geninstallation af osx.

Jeg skulle bruge et Torx-skruetrækker sæt T4 - T10 og en sugekop ganske rigtigt ... jeg brugte sugekoppen fra min GPS.

Først pillede jeg føromtalte ram-plade ud, så pillede jeg glasset af som sider på fronten (det er låst på plads af nogle kraftige magneter) derfra fjernede jeg 9 skruer (T7 så vidt jeg husker) som sad under glaspladen, herefter kunne aluminiums rammen pilles af, dernæst pillede jeg to ledninger fra som sad op til displayet, så pillede jeg 7 skruer (T6 var det vidst) som holdt selve LCD'en på plads, så mens jeg holdt displayet pillede jeg en tredie ledning af.

Dernæst sad harddisken fast med en clips ... desværre passede clipsen ikke på min SSD disk og monteringskittet var også for småt så jeg satte ssd disken fast på bagsiden af kabinettet med en stribe gaffa tape ... så der skal ikke kastes for meget rundt med den :-)

Så gjorde jeg det hele igen i modsat række følge, smed en Snow Leopard CD i maskinen og så brugte jeg resten af dagen på at klamre mig til skrivebordskanten fordi alting gik så stærkt :D

Fra København
    Tilmeldt 22. Jan 09
    Indlæg ialt: 1760
    Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 11:18

Mikkel Mikjær Christensen:
    Jeg satte SSD Disk i min i weekenden, hele operationen tog cirka 3 timer inkl. geninstallation af osx.

Ja ok, så er det som det plejer. Det er godtnok IKKE en operation jeg vil anbefale alm. brugere at klare selv. Og skal man betale sig fra det så kan man ligeså godt købe SSD'en gennem apple shoppen.

Herudover skal man lige huske hvad der sker med garanti og sin AppleCare eller hvad man nu har med til sin maskine.

Ligeledes husk når man selv opgraderer at købe tilsvarende hardware som Apple selv bruger mht. ram og SSD, da softwaren er optimeret til dette.

Fra Lyngå, Hadsten
    Tilmeldt 5. Nov 06
    Indlæg ialt: 1693
    Fra  Helbo Media Skrevet kl. 18:36

Hej alle sammen.

I skal have 1000 mange tak for Jeres svar. Jeg tror det ender med en 27" med std. specs, men måske med 8 GB Ram i stedet for 4 GB, samt Apple Care med oven i også.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 10. Feb 08
    Indlæg ialt: 42
    Skrevet kl. 18:58

Drop Apple Care... Support kan du finde hurtigere på nettet...

Fra Lyngå, Hadsten
    Tilmeldt 5. Nov 06
    Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:00

Tjoo, men HVIS nu skidtet skulle gå i stykker - og man står og skal bruge det asap? Hvad så?

Tilmeldt 10. Feb 08
    Indlæg ialt: 42
    Skrevet kl. 19:55

Ok, lad mig omformulere det. Læs betingelserne GRUNDIGT inden du køber Apple Care :) 

Fra Lyngå, Hadsten
    Tilmeldt 5. Nov 06
    Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:56

Trio3:

Ok, lad mig omformulere det. Læs betingelserne GRUNDIGT inden du køber Apple Care :) 

Ok. Det vil jeg i hvert fald gøre :D

Fra Lyngå, Hadsten
    Tilmeldt 5. Nov 06
    Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:09

Anders Helbo:

Trio3:

Ok. Det vil jeg i hvert fald gøre :D

Nu har jeg læst lidt i betingelserne for Apple Care. Ja, det lyder jo smart, men så meget mere er der vidst ikke at komme efter for de 1.500,- ekstra. Tror bare jeg springer over denne og aflevere produktet hos forhandleren, hvis der skulle ske noget :D Tak Trio3 - for lige at minde mig om at læse betingelserne. Wink

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)