Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straf på et keyword

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Thomas Jepsen:
Hvor har du hørt den teori? Det er da noget værre vås - undskyld sproget!

I din signatur skriver du, man skal spørge dig om SEO. Det vil jeg så gøre: Mener du, at de utallige forsøg, der er lavet af SEO'ere over hele verden med ankertekster, er udført forkert? Du er uenig i de konklusioner, vi gennem mange år er nået frem til i forhold til overdreven brug af samme ankertekst. Og "vi" er i flæng: Danny Sullivan, Rand Fishkin, mig selv sagde hunden og Bill Slawski.

Du har med garanti en trumf i ærmet i form af data, der understøtter, at du kalder det for vås? Teach me, please!

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 00:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Thomas Jepsen hvad tror du at chancen er, for at "flere tusinde" hjemmesider linker til din side, med samme ankortekst?

Præcis..

Som alt andet SEO gælder det om at få det til at se naturlig ud. Altså at have en naturlig link/ankor-tekst-profil. Hvis man følger dit råd kan man (ofte) risikere at få en negativ effekt pga. over-optimering.

Variation er key!

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 12. Mar 11
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 07:03
Gennemsnit 2,7 stjerner givet af 3 person

Thomas Rosenstand:
I din signatur skriver du, man skal spørge dig om SEO. Det vil jeg så gøre: Mener du, at de utallige forsøg, der er lavet af SEO'ere over hele verden med ankertekster, er udført forkert? Du er uenig i de konklusioner, vi gennem mange år er nået frem til i forhold til overdreven brug af samme ankertekst. Og "vi" er i flæng: Danny Sullivan, Rand Fishkin, mig selv sagde hunden og Bill Slawski.

Du bruger argumentet, at du har meget erfaring. FAIR NOK, men du er altså ikke alene.. Det er ikke kun folk på amino som har arbejdet med SEO i lang tid. Hvordan giver dine 12 års erfaring mere indsigt end en person med 4-5 års erfaring, hvis algoritmerne ændres årligt?

Hvad er overdreven brug? 95% en ankertekst, 5% andre?

Jeg kan se, hvorfor du forsøger at have monopol på sandheden, da det styrker din konkurrence, men hvis man læser på deciderede SEO fora, vil mange (med lige så mange års erfaring.. Som tjener styrtende på deres egne sider) komme med andre bud.

Jeg kan ikke tale med mange års erfaring på bagen, men jeg læser opslag af folk som skriver om SEO, som også har mange års erfaring og forsøger så selv implementere deres råd og ideer. Jeg ved du anses for en gud herinde, men der er mange andre meninger af folk med lige så meget erfaring og mere success.

SEO Tilbydes billigt! Se min profil eller send mig en besked
FÅ 200 RELEVANTE blog sider at kommentere på helt gratis! Se dine konkurrenters backlinks nu!

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 09:56

Dejligt med lidt debat :-)

@Leif - Det er med sikkerhed ikke duplicate content. Alt er skrevet fra bunden og jeg ahr sørget for, atd er ikke sker duplicate content via hverken tags, kategorier eller arkiver og lignende. Jeg lavede desuden en søgning på det og fik da heller ikke noget, der indikerede duplicate content.

Jeg tror mest af alt på, at jeg ikek har differentieret mine ankertekster nok. Lavede en søgning med software og kan se, at mit primære søgeord står alene i hovedparten af mine ankertekster i backlinks. Så der er ikke andet for, end at lave lidt om og ellers bygge flere links med diffentierede ankertekster.

Nogle erfaringer med, hvor lang tid man kan ligge underdrejet, før straffen bliver ophævet?

@Kim - Mange tak for tilbuddet. Jeg laver dog lige nogle ændringer først i relation til det ovenstående og hvis ikke dette virker indenfor en overskuelig tidshorisont, så kan det sagtens være, at jeg kontakter dig for et hurtigt blik på siden. Mht. de øvrige ting du nævner, så er jeg 100% sikker på, at det ikke er det. Men tak for input.

Tak for input generelt. Jeg håber det hjælper. Ellers vender jeg tilbage :-)

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:22

Bo Lyhne:
@Kim - Mange tak for tilbuddet. Jeg laver dog lige nogle ændringer først i relation til det ovenstående og hvis ikke dette virker indenfor en overskuelig tidshorisont, så kan det sagtens være, at jeg kontakter dig for et hurtigt blik på siden. Mht. de øvrige ting du nævner, så er jeg 100% sikker på, at det ikke er det. Men tak for input.
Det skal du da være velkommen til, jeg vil dog ikke udelukke de andre ting jeg nævner, da det fx har en indflydelse, hvordan og på hvilke ankertekster du linker væk fra siden med.

Men det er som sagt svært at sige uden at have set siden, jeg siger bare nogle af de områder det kan være. Men du ved jo på nuværende tidspunkt bedst hvordan sidens struktur er og kan derfor bedst selv svare på det. Men start du ud med det at du linkbuilder med andre relevante ord også, men prøv også, hvis du kan at få ændret nogle af dem som du allerede har lavet til noget andet relevant.

Det handler jo som sagt om at skabe en god linkprofil, og dertil er der mange forskellige links/ankertekster man skal have... jeg vil ikke nævne dem alle her, da det vil tage tid at skrive alle punkterne, men min teori om at et link er et link holder langt ud i fremtiden.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Jepsen:
Hvordan giver dine 12 års erfaring mere indsigt end en person med 4-5 års erfaring, hvis algoritmerne ændres årligt?

Algoritmerne ændres nu en del mere end årligt. Google forventer omkring 500 ændringer i år (2011). Jeg vil tro, at erfaringen giver dem, der har den, en bedre forståelse af, hvad der sker, når noget ændres. Og bedre indgange til at efterforske, hvad der sker, når der sker noget. Og - ikke mindst - en bedre mulighed for at filtrere deciderede dårlige råd i diverse fora fra.

Jeg har meget langt fra monopol på sandheden. Men når du skriver noget faktuelt forkert, kan jeg gøre et af to:

1. Undlade at rette på det - og dermed lade en faktuelt forkert melding stå, som andre så kan tro er korrekt og komme til skade ved at følge
  2. Korrigere dig - og tage den sædvanlige klynk om "monopol på sandheden", "styrke konkurrence" etc. på trods af, at jeg ikke får kunder via Amino (mig bekendt)

Jeg vælger i stigende grad løsning 1 i erkendelse af resultatet af løsning 2.

Og så er der vel ikke mere at sige om det.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:35

Thomas Rosenstand:

Jeg har meget langt fra monopol på sandheden. Men når du skriver noget faktuelt forkert, kan jeg gøre et af to:

1. Undlade at rette på det - og dermed lade en faktuelt forkert melding stå, som andre så kan tro er korrekt og komme til skade ved at følge
  2. Korrigere dig - og tage den sædvanlige klynk om "monopol på sandheden", "styrke konkurrence" etc. på trods af, at jeg ikke får kunder via Amino (mig bekendt)

Jeg vælger i stigende grad løsning 1 i erkendelse af resultatet af løsning 2.

Og så er der vel ikke mere at sige om det.

Når nu du i stigende grad vælger løsning 1, så er det jo heldigt at vi andre også er der til at korigere folk når der bliver sagt noget forkert :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:40

KTJ-Media.dk:
Når nu du i stigende grad vælger løsning 1, så er det jo heldigt at vi andre også er der til at korigere folk når der bliver sagt noget forkert :)

Præcis Men tro mig: Du bliver også træt af det en dag. Selv de bredeste skuldre kan blive trætte af den slags. Heldigvis kan jeg så hvile dem lidt ovre på E-University ;-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:52

Thomas Rosenstand:

KTJ-Media.dk:

Præcis Men tro mig: Du bliver også træt af det en dag. Selv de bredeste skuldre kan blive trætte af den slags. Heldigvis kan jeg så hvile dem lidt ovre på E-University ;-)

hæ, ja det kan måske godt være det sker en dag.

Ja det er altid godt med nogle fristeder :)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:09
Google er blevet meget hurtigere på aftrækkeren siden de første større opdateringer i Januar. Om det er anker tekst, typen af links eller andre faktorer der spiller ind, ved ingen med sikkerhed, men det er højst sandsynligt en kombination af ovenstående. Ja, jeg har selv prøvet præcis det samme. Om det er en 'penalty' er svært at sige, det er i hvert fald et filter på enkelte søgeord, hvilket synes at bakke anker tekst teorierne op. For 3 måneder siden havde jeg anbefalet ikke at spilde energien på varierende ankertekst til almindelig langsom linkbygning, men som det ser ud nu, kan det slet ikke udelukkes. Jeg tror Google er gået for langt i stramningerne denne gang og det rammer især yngre sider med mindre Trust og en mindre varieret linkprofil. Sabotage af konkurrende sites virker som en reel mulighed nu.
Side 2 ud af 3 (26 indlæg)