Hvis du redirecter til en side, der redirecter så er du nødt til at lave en lille pause for at være sikker på at din Google Analytics kode når at blive afviklet. Jeg vil anbefale at du laver den virtuelle sidevisning, som jeg har demonstreret. Så forsinker du ikke folk mere end højst nødvendigt.
Men hvis du insisterer på at redirecte til en side, der redirecter (du kan godt høre, det lyder lidt Storm Psk ikke?) - så skal du beholde din GA kode derpå og bare opsætte det som et normalt mål.
Hvis du redirecter til en side, der redirecter så er du nødt til at lave en lille pause for at være sikker på at din Google Analytics kode når at blive afviklet. Jeg vil anbefale at du laver den virtuelle sidevisning, som jeg har demonstreret. Så forsinker du ikke folk mere end højst nødvendigt.
Men hvis du insisterer på at redirecte til en side, der redirecter (du kan godt høre, det lyder lidt Storm Psk ikke?) - så skal du beholde din GA kode derpå og bare opsætte det som et normalt mål.
Bedste hilsner
Morten
Jeg kan desværre ikke fjerne siden. Da den er meget nødvendig.
Hvordan opsætter jeg et normalt mål? Har forsøgt mig med dette uden held:
Den fortjener lige at komme op i toppen.
Sidder med nøjagtigt samme problem, og mine sider /xxx/navn er ingen reelle sider, men en "fake" side der bare er automatisk lavet af et plugin for at redirecte til målsiden.
Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng?
Jamen så lad den da bare være. Det er fint nok - men jeg synes stadig du skal bruge den løsning, jeg foreslår for at være sikker på at få alle kliks med. Jeg benytter den selv på min side med 12 Københavnske hoteller. Du kan gå ind på et hotel - f.eks. Fox Hotel og se, hvordan det er lavet. Du skal bare kopiere den model ;-)
Kan du gi' et link til, hvor det ikke virker, så skal jeg prøve at kaste et blik på det.
Jamen så lad den da bare være. Det er fint nok - men jeg synes stadig du skal bruge den løsning, jeg foreslår for at være sikker på at få alle kliks med. Jeg benytter den selv på min side med 12 Københavnske hoteller. Du kan gå ind på et hotel - f.eks. Fox Hotel og se, hvordan det er lavet. Du skal bare kopiere den model ;-)
Kan du gi' et link til, hvor det ikke virker, så skal jeg prøve at kaste et blik på det.
Bedste hilsner
Morten
Det virker perfekt lige nu. Ellers mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen Àsgeir Gunnarsson
Stifter af SONNURMEDIA - Alt indenfor webudvikling
Har muligvis overset noget, men hvorfor vil du, i det her tilfælde, bruge virtual pageview fremfor eventtracking? Hvorfor ikke bare sætte eventtracking på knappen/linket og sætte hændelsen op som mål?
Jamen hvis det er blevet muligt at opsætte hændelser som mål, så er der ikke noget i vejen med det. Så er det faktisk at foretrække. Jeg troede bare ikke, det var blevet rullet ud endnu.
Jamen hvis det er blevet muligt at opsætte hændelser som mål, så er der ikke noget i vejen med det. Så er det faktisk at foretrække. Jeg troede bare ikke, det var blevet rullet ud endnu.
Okay. Så vidt jeg er informeret, så har alle nu adgang til den ny version af Analytics. Så det kræver egentlig bare at event trackingen opsættes, og at handlingen opsættes som mål i det ny analytics. Foretrækker man at bevæge sig rundt i det gamle interface, så kan målsporingen også følges der. Det er kun selve opsætningen som skal ske i den nye version.