Jeg har lavet en kasserapport, men der er fejl i den endelige balance. Kan du se, hvor fejlen er?
Bilag 1: Betalt med check til konto 142209. Udligning af faktura. Jeg har krediteret banken og debiteret konto 142209. Bilag 2: Kvittering for udbetaling fra kassen til ejeren. Jeg har krediteret kassen og debiteret privatforbrug. Bilag 3: Faktura på varer til videresalg, som er betalt ved bankoverførsel. Jeg har krediteret banken og debiteret varelager og købsmoms. Bilag 4: Giro til SKAT på moms. Jeg har krediteret giro og debiteret privatforbrug. Bilag 5: Varmebidrag, som er betalt via banken. Jeg har krediteret banken og debiteret lokaleomkostninger og købsmoms. Bilag 6: Giro betalt til installationsforretning. Jeg har krediteret giro og debiteret lokaleomkostninger og købsmoms. Bilag 7: Kontantsalg. Jeg har krediteret kassen og debiteret varesalg og salgsmoms. Bilag 8: Giromeddelelse (konto 122161) på tilgodehavende. Jeg har debiteret giro og krediteret konto 122161. Bilag 9: Overførsel fra kasse til bank. Jeg har krediteret kassen og debiteret banken. |
Øhh.. Hvilken form for fejl - stemmer dine aktiver/passiver ikke eller hvad er det du mener med fejl?