Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dilemma - køb webshop, eller start fra bunden??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, så skete det omsider. Nu føler jeg mig klar til at starte en webshop, eller gør jeg?

Når det hele kommer så tæt på som det er nu, begynder fødderne at blive lidt kolde, og derfor søger jeg råd fra Amino'er.

Jeg har fået tilbudt en Gamer webshop til en pris jeg synes er okay, den er forholdsvis ny, men modtager allerede ordre.

Mit spørgsmål er så:
Er det det jeg skal gøre? Der er stor konkurrence på Gamer webshop området, og avancen er ikke så høj, så salget skal gå rimelig godt for at det giver overskud. På den anden side er det et efterspurgt marked, så chancen får at der ingen ordre kommer ind er rimelig lille (siden figurere på google og edbpriser)

Der er også den anden udvej. Nemlig, starte noget op selv helt fra bunden, med et mindre niche produkt, hvor avancen er høj, men også mere risikabelt, da jeg ikke ved om der er et marked inden for det område.

Jeg er i vildrede, og håber der er nogen der kan give nogle gode råd :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:00
Hej Ragnar

Det er nærmest umuligt at svare på på det foreliggende grundlag. Du skal selv vurdere prisen for shoppen ctr. det forventede overskud - er tilbagebetalingsperioden ok ?

Som du selv nævner er alternativet at starte sin egen shop - mindre risiko, men langsommere opstart. Men til gengæld kan du jo så få det som du vil have det fra starten.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 23:33

Ole Thorup:

Det er nærmest umuligt at svare på på det foreliggende grundlag. Du skal selv vurdere prisen for shoppen ctr. det forventede overskud - er tilbagebetalingsperioden ok ?

Joh, det er rigtigt. Der er jo ikke en "sådan skal du gøre - guide" i den her situation, men det kunne jo være nogen havde siddet i samme dilemma en gang, og kunne dele lidt erfaringer.
Prisen er god kontra det forventede overskud (så må vi bare håbe det forventede overskud også er det realistiske). Men det er en rimelig ny shop, så der kan ikke fremlægges nogle regnskaber eller salgsopstilling, (altså køber man lidt katten i sækken)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:53

Ragnar-Gwyn:
Men det er en rimelig ny shop

Jeg ville så spørge ind til motiverne for at sælge shoppen? Der er jo ingen grund til at sælge en forretning, som dybest set er fornuftig.

Der må jo skulle en eller anden form for troværdig dokumentation på bordet i forbindelse med prisforhandlingen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)